Csupán idő kérdése, mikor fosztja meg a világ legnagyobb luxuspiaca címtől Kína a jelenleg uralkodó Egyesült Államokat. A legújabb felmérések szerint 5-7 év múlva kerül erre sor, legalábbis abban az esetben, ha a Boston Consulting Group szakemberei jól számoltak és a világ sem fordul ki közben a sarkából.
A trendek azonban gyanúsan egy irányba mutatnak. Kína - főleg az olyan nagyvárosok, mint Peking, vagy Shanghai - látványos fejlődésen mentek keresztül a ’90-es évek eleje óta, a bennük élő embereknek pedig egyre nagyobb zöme tesz szert már nemzetközi mértékben is jelentős vagyonra. A 2550 fő megkérdezésével készült kutatás során az is kiderült, hogy például a számos jelentős luxusmárkát magába foglaló LVMH csoport kínai vásárlóinak többsége 25 és 35 év közötti, akiknek jelenleg is gyors ütemben nő a jövedelme - azaz vélhetően hosszú időn keresztül lesz jó ügyfél. Legalább ennyien vannak azonban olyanok, akiknek hasonló lendülettel nő a fizetésük, de még nem érte el azt a szintet, hogy a luxusmárkák rendszeres vásárlói lehessenek. Pár éven belül azonban ők is csatlakozhatnak az előbbi díszes társasághoz, ami végeredményben drasztikusan növekvő forgalmat fog eredményezni a luxusmárkáknál. Ennek fényében nem meglepő, hogy igyekeznek a hatalmas ázsiai ország kedvében járni: amellett, hogy kimondottan sok üzletet nyitnak ott, a rangosabb események és bemutatók egy részét is előszeretettel szervezik az utóbbi időben Kínába.
A Boston Consulting Group kutatása amúgy nyitva hagyja azt az érdekes kérdést, miszerint lenyomta-e már Kína a hagyományosan második Nyugat-Európát, vagy sem. Igaz, ha még nem is került rá sor, erre aligha kell 5-7 évet várni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.