A luxusipar urai: Johann Rupert

Cartier az óra, Yves Saint Lauren ing... Csak, hogy a nagy klasszikust idézzük. Luxusmárka rengeteg van, de talán kevesen tudják, hogy a többség mindössze három óriáskonszernhez tartozik. Az LVMH, a Pinault-Printemps-Redoute (PPR) és a Richemont lefednek mindent, amire egy jól öltözött burzsujnak szüksége lehet: ruha, óra, ékszer, bor és pezsgő, valamint számos egyéb, az élethez nélkülözhetetlen dolog. Ezúttal az utóbbit, a mindössze 20 éves Richemont-csoportot és vezetőjét mutatjuk be.
A sorban a harmadik luxuskonszern, a Richemont-csoport alapítója és vezetője a dél-afrikai Johann Rupert. Az egykor még profi krikettjátékosi terveket dédelgető cégvezető családja ugyan milliárdos, de a pénzért ő is megdolgozott – már amennyire kellett -, kvalitását ellenfelei is elismerik. A Sunday Times 1988-ban az Év Üzletemberének választotta, talán nem véletlenül, hiszen akkor alapította a Compagnie Financière Richemont S.A. névre keresztelt cégét. A Genfben székelő vállalat folyamatosan építkezik, szinte minden évben vásárol magának egy újabb márkát.
 
A több mint 30 országban mintegy 21 ezer dolgozót foglalkoztató multi az egyik legnagyobb svájci vállalat. A legutóbbi üzleti évben (2010. április 1. - 2011. március 31.) több mint 30 százalékkal 6,9 milliárd euróra nőtt az árbevétel, míg a profit közel megduplázódott, és 1,08 milliárd eurót tett ki. A cégnek pénze van bőven. Több mint 2 milliárd euró a cash pozíció, ami csak arra vár, hogy legyen új célpont. A Richemont ugyanis előszeretettel vesz meg más márkákat, igaz, ha a teljes uralmat nem tudja megszerezni az sem baj, szívesen osztozik - legalábbis addig, amíg lassan minden részvényt meg nem vásárol-, sőt akár közös vállalkozást is alapít. Az egyik nem is olyan régi szerzemény a Ralph Lauren Watch and Jewelry Company, amelyet 2007-ben fele-fele arányban alapítottak a társtulajdonossal, az utóbbi pedig nem más mint a Polo Ralph Lauren vállalat. A cég ráadásul a siker érdekében türelmes is; nem csak azért, mert szépen lassan kebelezi be a többi részvényest, hanem azért is, mert ha kell, várni is tud a kedvező pillanatra. Sőt, a piacra lépéssel sem siet, az első Ralph Lauren órakollekciót például 2009 elején mutatták csak be. Az idő ugyanakkor őket igazolta, és a márka annak ellenére komoly siker, hogy az egyik legfiatalabb luxusóragyártó.
 

A vállalat működése négy területre terjed ki: ékszer, óra, íróeszközök és minden más. A bevétel fele az első csoportból származik, a forgalom 26 százalékát az órák adják, a Montblanc tollak egyedül 10 százalékot adnak, a többi pedig ugye a „resztli” (ruha, táska és sok egyéb kiegészítő, valamint egy internetes áruház és egy fegyvergyártó cég is). A márka Európában és Ázsiában erős, a befolyó pénz közel 80 százaléka innen származik. A számoknak egyébként nem csak az osztalékot kapó részvényesek örülhettek, de a munkájáért 4-5 millió eurót magáénak tudó Johann Rupert is. Na, és persze ott vannak mág a részvényei is...

 
 
Az alábbi táblázat a cégcsoportot mutatja be
 
 
 Ékszer    
1847 Cartier Paris
1906 Van Cleef & Arpels Paris
 Óra    
1868 IWC Schaffhausen
1833 Jaeger-LeCoultre Le Sentier
1874 Piaget Geneva
1755 Vacheron Constantin Geneva
1860 Officine Panerai Florence
1830 Baume & Mercier Geneva
1845 Lange & Söhne Glashütte
1995 Roger Dubuis Geneva
2007 Ralph Lauren Watch & Jewelry Geneva
 Íróeszköz    
 1906 Montblanc   Hamnurg
 Egyéb    
1893 Alfred Dunhill London
1952 Chloé Paris
1876 Lancel Paris
1994 Shanghai Tang Hong Kong
1983 Azzedine Alaia Paris
1814 Purdey London
2000 NET-A-PORTER.COM London

 

A végére pedig egy kis meglepetés:

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr913129648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása