Hogy mi történik azokban a hetekben, hónapokban, amikor az egész világ attól retteg, hogy mindennek vége? Eladási rekordot dönt a Ferrari. Tényleg!
Múlt héten volt egy komolyabb, 7 százalékos ugrás a Ferrari részvényárfolyamában, közvetlenül azután, hogy közzétették első negyedéves eredményeiket. Az abban látottakra ugyanis még a hétpróbás Wall Street-i befektetők sem voltak felkészülve: a Ferrarinak sikerült közel 5%-kal több autót kiszállítani, mint egy évvel ezelőtt.
Azokban az időkben, amikor kizárólag arról szólnak a hírek, mekkora problémákkal küzdenek az autógyártók, mindez meglehetősen furcsán hangzik, de van rá ésszerű magyarázat. Mármint valamennyire ésszerű.
A Ferrarikról régóta mondogatják, hogy sokkal nagyobb irántuk a kereslet, mint amennyit le tudnak belőlük gyártani, ami nagyjából igaz is. Azt azért illik hozzátenni, hogy szép csendben a kapacitásokat is bővítgetik Maranellóban, tavaly például már több mint tízezer Ferrari gurult ki onnan, a márka története során először. A növekedés motorját a V8-asok adták (muhaha!) 5,7%-kal, de a V12-es modellekre is 2,4%-kal nőtt a kereslet. A gyárban amúgy március közepén függesztették fel a termelést és május 4-én indult újra – a Ferrari összeszerelés megkezdése előtt azonban valamennyi dolgozón koronavírus-tesztet végeztek.
Az első negyedév tíz hete alatt legyártott Ferrarik értelemszerűen korábbi megrendelések voltak, amiket nem mondanak vissza holmi világjárvány, meg mindenféle gazdasági összeomlás miatt, de ebből is látszik, mennyire másképp érinti a luxusszektort a koronavírus-válság. Az igazán beszédes adatok a következő negyedéves jelentések lesznek, de könnyen előfordulhat akár növekedés is –igaz, ennek előfeltétele, hogy valahol meg lehessen vásárolni az adott luxusportékát. Csak egy példa:
az ismert labdarúgó, Christiano Ronaldo épp ebben az időszakban, április elején vett magának egy Bugattit
De nem ám egy lakosságit, rögtön a Centodiecit, amit azoknak az embereknek fejlesztettek, akiknek egy mezei Chiron túl kispolgári. A hivatalos kommunikáció mondjuk nem ez, ott a márka 110 éves születésnapját emlegetik, a tízdarabos széria, aminek nyolcmillió euró darabja, azonban valójában erről szól. Meg persze befektetésnek sem utolsó.
És hogy miért most vett Ronaldo Bugattit? Kézenfekvő a válasz: azért, mert most ért rá. Ha pedig tippelnem kéne, elég sok gazdag ember van még a világban, aki éppen az elmúlt hetekben ért rá.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.