A Cavalli párizsi üzletében nincs hiány vevőből
A Budapest szó a nemzetközi luxushírek között ritkább, mint... Szóval ritka. Kár, hogy a legutóbbi kifejezetten rossz hírekkel szolgál: Budapest ugyanis ezúttal a bezáró Roberto Cavalli üzlettel került a luxushírek közé.
A luxusmárkák tevékenységét elsősorban gazdasági oldalról vizsgáló CPP Luxury az előnytelen bérleti szerződést, amire a tulajdonos Andy Vajna sajtófőnöke is hivatkozott, egy szóval sem említi, annál inkább a keresleti oldalt. Információik szerint az elmúlt 10 hónapban megfeleződött a magyar vevők száma, akik a mi információink szerint az üzlet teljes forgalmának körülbelül felét adták. Ez már önmagában durván negyedével visszaeső forgalmat feltételez, de a CPP Luxury szerint a másik felét adó külföldi vásárlók sem bizonyultak már olyan lelkesnek, mint korábban. Egyrészt a korábbinál kevesebbet költenek, másrészt az Andrássy út szempontjából kiemelten fontos ázsiai turisták száma harmadával esett az első félévben.
Ezek a trendek persze nem csak a Cavallit érintik érzékenyen, a közvetlenül a márka tulajdonában lévő üzletek - mint a Louis Vuitton, a Burberry és a Gucci - azonban nagyobb védettséget élveznek, hiszen nem minden esetben a nyereségesség a legfontosabb kritériumuk. Érdekes adat, hogy a CPP szerint az elmúlt két évben átlagosan 20-25 százalékkal csökkent az Andrássy úti luxusüzletek forgalma, Horvátország és Bulgária mellett pedig minket érintett a legérzékenyebben a válság. Reméljük legközelebb már pozitív aspektusban szerepel a Budapest szó a luxushírek között.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.