Értjük, miért vágynak rá
Az alkoholizmust, vagy a játékszenvedélyt ugyan nem nyomja le a legsúlyosabb addikciók listáján, de az is biztos, hogy az óragyűjtésre nagyon rá lehet kattanni. Pedig elsőre az egész ártalmatlannak tűnik: találsz egy szép és neked elsőre drágának tűnő órát, aminek gondolata aztán addig-addig motoszkál a fejedben, hogy végül meggyőzöd magad róla. Ha ezzel azt hiszed, hogy mindörökre letudtad a problémát, tévedsz, az egy szép és drága óra után ugyanis jön egy még szebb és még drágább, a sötét számlapú mellé kell egy világos is, a fémszíjas mellé egy bőrszíjas, kell egy lazább, mindennapos és egy piros betűs ünnepekre tartogatott, aztán egy régi, egy klasszikus, meg persze különleges szériák garmada. Mindezekhez már illik beszerezni egy óraforgatót és az időszakonként esedékes szervizelésükről sem szabad megfeledkezni.
Putyin ajánlásával
A fenti kollekció beszerzéséhez persze még a legjobb esetben is több millióra van szükség, az órafüggőség azonban már csak azért is jobb az alkoholizmusnál, mert itt inkább csak befektetjük a pénzünket, nem pedig kidobjuk azt az ablakon. A függőségre remek példa Vlagyimir Putyin, aki a legfrissebb becslések szerint mintegy hatévi fizetését költötte órára. Oké, az ő esetében a fizetését szót idézőjelbe kéne tenni, hiszen csupán az elnöki posztárt járó évi 26,5 millió forintnak megfelelő rubelt számolták ide, a 185 millió értékű órakollekció azonban így is elismerésre méltó. Putyinnak ráadásul olyan különlegességei is vannak, mint az A Lange & Söhne Tourbograph-ja, ami önmagában bő százmilliós érték. A Langét amúgy is szereti, hiszen van még tőlük egy Flyback-je is, de akad a kollekciójában 2,5 millió körüli Blancpain Leman Aqua Lung Grande Date és 14 milliós Patek Philippe Perpetual Calendar is.
Putyin ízlése mindemellett nem igazán vág egybe a tehetősebb amerikaiakéval. A Luxury Institute felmérése szerint az évi legkevesebb 200 ezer dollárt kereső és minimum ötmillió dolláros vagyonnal bírók között a Breguet a legkívánatosabb választás. A Swatch-csoporthoz tartozó márkát a tehetős közönség 75 százaléka választaná következő vásárlásakor, amit a Patek Philippe és a Boucheron követ. Noha a dobogóról éppen leszorult, a negyedik helyezett Rolexnek nincs oka szomorkodni: a megkérdezettek 9 százaléka ugyanis tavaly tőlük vásárolt órát, míg a második legsikeresebb Patek Philippe-et csupán 4% választotta. A kissé különös eredményre némiképp magyarázatként szolgálhat, hogy a hagyományosan sokat reklámozó Rolex tavaly a szokásosnál is többet költött: 2011-ben nem kevesebb, mint 47 millió dollárt szórt el hirdetésre, miközben a második helyezett Breitling 26-ot, a Patek Philippe pedig hetet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.