Egy Bentley ügyfél tulajdonában átlagosan 8 autó van, ezzel szemben a Bugatti tulajdonosok 84 autóval, 3 magánrepülővel vagy helikopterrel, és 1 jachttal rendelkeznek – nyilatkozta alig két éve Wolfgang Dürheimer, a Bugatti elnöke, egyben a Bentley elnök-vezérigazgatója. Sokan persze városi legendának tartják az állítást, de az biztos, hogy mindössze 450 Bugatti Veyron tulajdonos van a világon, és mindegyik igazi pénzes vevő. Nem lesz igazán több az új modellből sem, az 500 darabos tervezett mennyiségből eddig 4 Chiron talált gazdára - európai és arab vevők kapták az első példányokat -, az évi 70 darabos kapacitás pedig jó előre lekötötte a 200 megrendelés a mintegy 2,4 millió eurós autóból.
Frissítés: Alig egy hónap telt el, és már valaki 3,7 millió euróért árulja az első darabok egyikét.
Az autógyártó úgy vélte le lehet húzni még egy bőrt a márka kedvelőiről, így 2018 tavaszán tényleg piacra dobják majd a Bugatti jachtot. Az ötlet nem új, hiszen 2015-ben már felmerült, hogy Palmer Johnson hajóépítővel közösen piacra dobjanak egy vízi alkalmatosságot. A korábbi terveket most ismét elővették és az új modell szellemében átdolgozták. Ennek eredménye a tervek szerint mindössze 66 darab Bugatti Niniette 66, a szám nem csak a limitált kiadásra, hanem a 66 láb hosszúságra is utal.
A Chiron 1500 lóerős motorja ugyan 420 km/óra végsebességgel is képes repíteni az autót az aszfalton, de a hajónak be kell érni egy 1000 (opcionálisan 1200) lóerős motorral, amely 44 csomóra képes. A mintegy 80 km/óra a vízen mondjuk, egyáltalán nem számít kevésnek. A hajón lesz jacuzzi, napozó rész, nyitott kandalló, és egyszerre akár 12 fő is kellemesen elfér majd. Ne készüljünk persze ottalvós bulira, ugyanis csak egy hálószoba van, igaz, a nappali rész kifejezetten tágas. A hajó egyébként nem csak gyors, de kevesebb, mint 1 méter a merülési mélysége, így Monaco mellett szóba jöhet úti célként bármelyik trópusi magánsziget is. A Niniette mintegy 12 hónap alatt készül el, ár még nincs, de állítólag itt is rengeteg konfigurálási lehetőség van, így az alapár úgy sem lesz mérvadó.
Egyébként nem ez az első Bugatti jacht, a márka alapítója Ettore Bugatti közel 90 évvel ezelőtt egy osztrák herceg megrendelésére már tervezett hajót, amely a lánya után a Niniette nevet kapta.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.