Az elmúlt közel két évben minden PR-esére hallgató cégvezető megszabadult magánrepülőjétől, legalábbis jól elrejtette azt egy ponyva alá valamelyik hangár sarkában. Egy látványosan drága repülő tárgynál ugyanis kevés irritálóbb dolog létezik a válságintézkedések közepette, az ezzel való közlekedés pedig jelentősen csökkentette volna a főnökség várható élettartamát. Mivel azonban egy rövid időszak alatt relatíve sok Gulfstream került a piacra, így azok ára is jelentősen esett, ráadásul még így sem kellettek a kutyának sem. Hogy a többség valójában nem is akarta eladni, vagy bociszemmel magyarázta a részvényeseknek, hogy ő mindent megtett, de tényleg, csak hát nem akadt rá vevő, nem tudni, az mindenesetre tény, hogy ismét egyre többet szelik az eget a magángépek.
A 2008/2009-es üzleti évben konkrétan 9 százalékkal többet repültek velük, mint azt megelőzően, legalábbis a Corporate Library felmérése szerint. Egy átlagos vállalati gép fenntartási költsége mindennel együtt 131 ezer dollár, azaz 26 millió forint volt egy évre, ám akadtak, akik ennél jóval többet utazgattak a világ körül. A rekordot a Dana Holding Corporation autóalkatész-beszállító vállalat vezérigazgatója tartja, aki az L.A. Times szerint egyetlen év alatt 1,2 millió dolláros, vagyis 237 millió forintos magángép-számlát hagyott maga után. Tavaly májusban a cég is megelégelte ezt az összeget és átpakolták igazgatójukat a menetrend szerinti járatok első osztályára, amivel 165 ezer dollárra csökkent utazási költsége. Igaz, előtte még kinevezték őt a Dara Holding elnökének - bár arra azért nem mernénk fogadni, hogy a kettő között van összefüggés.
Valószínűsíthető, hogy a magángépek üzemóra-számlálójába idén még több kerül, mint tavaly, ráadásul a rohamosan gazdagodó kínaiak is egyre többet fognak repülni. A környezettudatos cégek vezetői azonban továbbra jó eséllyel a menetrend szerinti járatok első osztályain duzzoghatnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.