Generációs fordulat előtt állhat a luxusipar, legalábbis ezt a következtetést szűrték le egy ezer fő megkérdezésével végzett amerikai felmérésből. Az Ad Age magazinban megjelent kutatás konklúziója szerint a tehetős fiatalabb generáció már nem feltétlenül a ma bevett luxusmárkákat preferálja, ami néhány éven belül jelentős átrendeződést hozhat a piacon.
Az átlagosan évi 200 ezer dollárt (havi 3,3 millió forintot) kereső válaszadók saját bevallásuk szerint a minőséget, az esztétikumot és az eredetiséget tartják a legfontosabb erényeknek, a terméken lévő márkajelzés egyre kevésbé számít. Az anyagi körülményeihez képest fiatal - átlagosan 45 éves - csoport persze csak részben okozott meglepetést, hiszen az olyan klasszikus prémiummárkákat, mint az Apple, a Sony, a BMW, a Porsche, a Lexus, a Chanel, vagy a Ralph Lauren azért megemlítették a legjobbak között. Érdekesség, hogy a listában olyanok is helyet kaptak, mint az Ikea, a Target, vagy a Gap, kimaradtak ellenben olyanok, mint a Cadillac, a Gucci, a Louis Vuitton, az Armani és a Versace.
Hogy mi következik ebből? A felmérést készítők szerint leginkább az, hogy az olyan tradicionális luxusmárkák, mint a Gucci, vagy az LV inkább az idősebb korosztály kedvelt választásai, azonban a jelenleg középkorú generáció már nem fog ilyeneket vásárolni, ezért pozíciójuk erősen veszélyeztetve van. Mi azonban vitatkoznánk ezzel: egyrészt az ember időről időre más-más viseletet és irányzatot részesít előnyben, így igencsak könnyen elképzelhető, hogy a pénzes idősebbek a jövőben is a bevett luxusmárkákat fogják választani. Másrészt ha így is lesz, meglehetősen valószerűtlennek tűnik, hogy olyanok, mint az LV és a Gucci ölbe tett kézzel néznék vásárlóik kihalását ahelyett, hogy megpróbálnának a vélhetően még pár évtizedig életben maradó célközönség kedvére tenni. A minőség, az esztétikum és az eredetiség ugyanis valamennyi luxusmárka sajátja - más kérdés, hogy mikorra engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy milliós összeget fizessünk egy-egy táskáért.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.