Habár autót rajzolni úgy ötven évvel ezelőtt a legkívánatosabb művészeti foglalkozások közé tartozott, mostanra rettentő szűk keretek közé szorították a kreativitást. Autó és autó között - szerencsére - továbbra is óriásiak a különbségek, ám a tervezőnek nem szabad megfeledkeznie olyan, a formát jelentősen befolyásoló tényezőkről, mint az aerodinamika, vagy hogy az autó orra minél nagyobb esélyt adjon az éppen elgázolt gyalogosnak a túlélésre.
A Bentley a közelmúltig nemigen izgatta magát egyik kérdésben sem, hiszen a nagy légellenállás kellemetlen mellékhatása javarészt kompenzálható erős motorokkal, a gyalogos meg úgyis észreveszi, hogy közelít felé egy öt méternél hosszabb luxusautó és nem az lesz az első gondolata, hogy na most aztán jól eléugrom. Baleset esetén ráadásul egy mechanika azonnal visszahúzza a látványos emblémát és a lemezek alá süllyeszti - pont utóbbival van most gondja az amerikai közlekedésfelügyeleti szerveknek. Az ominózus szerkezet ugyanis nem minden esetben működik tökéletesen, leginkább korrózióra hajlamos elemei miatt. Az angolok ezért most valamennyi szárnyas emblémával ellátott, 2006 és 2009 között gyártott Bentleyt soron kívüli szervízbe hívják.
Az eset pikantériája, hogy a visszarendelt 1436 autó többségénél a vásárlók felárat fizettek a látványosabb márkajelzésért, ráadásul nem is keveset: típustól függően 300 ezertől akár egymillió forintot. A Rolls-Royce persze azért már kijelentette: az ő megoldása tökéletesen működik. Más kérdés, hogy az NHTSA ettől függetlenül bármikor dönthet úgy, hogy betiltja az autókon lévő, tökéletesen öncélú és sérülést okozható elemeket, ám reméljük idáig nem fajul az az ország, ahol néhány évtizeddel ezelőtt még könnyebb volt autóban meghalni, mint egy légzőkészülék-mentes Mount Everest expedícióban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.