A kínaiak miatt érdemes Moutai pálinkába fektetni
A nemzetközi aukciókon néhány éve az egekbe szökött a francia borok ára a kínai milliomosoknak köszönhetően. (A válság mellett persze a "rossz nyelvek" szerint a rekordot követő visszaesésnek is ők voltak az okai, egészen pontosan, hogy túlságosan felhajtották az árakat.) A szakértők szerint a bor után most egy újabb ital következik, amelynek ára gyorsan és látványosan emelkedik. Láthatóan érdemes a kínai vásárlók alkohol/gyűjtőszenvedélyére építeni, és megjegyezni a Moutai/Maotai nevet.
 
Ez utóbbi ugyanis a kínai nemzeti pálinka, a baijiu – magyar átírással pajcsiu - egy igen kedvelt magas alkoholtartalmú változata. A színtelen égetett szeszes ital a Wikipédia szerint olyan 30-60 fokos gabonapárlat, amelyet leginkább cirokból vagy rizsből készítenek. Na, ennek az egyik legismertebb fajtája a Maotai/Moutai, amely Guizhou tartományból származik és már a 18. században is ismert, kedvelt császári ital volt. A nedű különlegessége, hogy nyolcszor erjesztik és kilencszer párolják, és Kínában nagyon-nagyon szeretik. (Amennyiben jól értjük, akkor talán olyasmi lehet, mint nálunk a Tokaji, több gyártó is létezik, de a legismertebbek a Kweichow Moutai cég által készített üvegek.)
 
Annyira kedvelt Kínában, hogy ott drágább, mint az exportra szánt üvegek. Az Egyesült Államokban értékesített Moutai pálinka ára csak fele a Kínában forgalmazott palackoknak. Ennek persze sok oka van, de az egyik legfontosabb, hogy Moutai nemcsak mint ital fontos, hanem társadalmi jelentőséggel is bír. A Kínai Nemzetközi Rádió nemrég maga is úgy számolt be az italról, mint olyan alapvető ajándéktárgy, amelyhez halandó ember csak nehezen juthat hozzá. Az országban a tisztségviselők és a tehetősebbek körében ez pálinka számít a legnépszerűbb és legmegfelelőbb ajándéknak. Az évente előállított Moutai pálinka 60 százalékát bizonyos preferált körök közvetlenül a gyártótól vásárolják nagy mennyiségben, és csak a fennmaradó mennyiség kerül a piacra. A Louis Vuitton táska vagy a Giorgio Armani öltöny mellett tehát ez is valódi státuszszimbólum a kínaiak szemében. 

Kweichow Moutai: fél liter és 53 fok

De miért is fontos mindez burzsuj szempontból? A kínai újgazdagok rákaptak Moutai gyűjtésére, ahogy a poszt elején említettük az elmúlt időszakban látványosan emelkedett az új és régi palackok ára is. A kereskedők az egész országot felkutatják az üvegekért, ami nem csoda, hiszen az árak igencsak borsosak. Állítólag mindössze 20 üveg maradt fenn az 1958-as évjáratból, amiből másfél éve egy üveg közel 230 ezer dollárért talált gazdára, ez mintegy 56 millió forintnak felel most meg. A százezer dolláros ár egyáltalán nem ritka az ötvenes, hatvanas évekbeli palackokért. Igaz, a többség csupán néhány tízezer dollárért cserél gazdát, de egy pálinkáért több millió forintot adni azért nem éppen megszokott dolog.
Az meg pláne nem, hogy egy-egy ilyen aukción 3-4 ezer üveget is elárvereznek. Az egyik meghatározó piaci szereplő, a Beijing’s Googut Auction Co. tavaly őszi árverésén is hasonló mennyiség került kalapács alá, ott minden egyes darab (!) gazdára talált, így az összesen befolyt 24 millió dolláros összeg már nem is tűnik olyan soknak. Nem maradt valakinek egy pártajándék Moutai az "átkosból"? 

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr104560167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása