A férfiak felé fordul a luxusipar

Pontosan arra készülnek a luxusmárkák, amiért a század közepéig - és sok esetben még ma is - a legjobban utálták a gyerekek az iskola intézményét. Eltalálták, a koedukált üzleteket kívánják jelentősen visszaszorítani, amire - az oktatási rendszerhez hasonlóan - nekik is jó okuk van.

Elsőre kimondottan logikusnak tűnik, hogy egy luxusmárka - egymástól jól elkülönítve - mind női, mind pedig férfi holmikat áruljon, hiszen nincs minden sarkon Burberry,vagy Hermès. Csakhogy a felmérésekből már korábban az derült ki, hogy a két nemnek teljesen különböző vásárlási szokásai vannak, melyeket egy luxusmárka üzletében illik maradéktalanul kielégíteni. Ha pedig az illem nem lenne elég meggyőző, akkor ott van az egy vásárlóra eső forgalom, ami elméletileg lényegesen nagyobb szám egy olyan üzletben, ahol, a vevő maradéktalanul jól érzi magát, mint egy másikban.

A hipotézist először két évvel ezelőtt a Hankyu tesztelte élesben oszakai áruházával, ahol nem kevesebb, mint 16 ezer négyzetméteren kínált kizárólag férfitermékeket a szivartól a cipőig. A siker láttán nem sokkal a nyitást követően a Louis Vuitton nyitott férfiüzletet az áruházon belül, ezt követően pedig szintén Japánban, ám ezúttal Tokióban nyitotta meg egynemű üzletét a brit divatkirálynőként becézett Vivienne Westwood. A trend azonban már túlnőtte Kelet-Ázsiát: február 9-én nyílik meg az első kizárólag férfikollekcióval bíró Hermès a New York-i Madison Avenue-n. Az eddigi hírek alapján a 817 négyzetméteres üzlet egy klasszikus szabóság és egy zártkörű klub hangulatát ötvözi majd - szivarszobáról és évtizedes whiskykről azonban nem szól a fáma. Az LV-nek azóta amúgy már a londoni Harrods-ban is van férfiüzlete, melynek köszönhetően “nagyon komoly növekedést” tapasztaltak a férfikollekcióra.

Hogy miért csak férfiüzletek nyílnak, nem pedig nőiek? A válasz egyszerű: amíg a nők kegyeiért egymást tapossák a luxusmárkák, addig a férfiaknál jóval kisebb a verseny. A felmérések szerint ráadásul egy férfi sokkal hűségesebb egy általa megkedvelt márkához, míg a nő hajlamos gyakran, pillanatnyi tetszésének megfelelően márkát váltani.

A két nem vásárlási szokásai közti alapvető különbséget a The Rake című életmód-magazin szerkesztője fogalmazta meg a legtalálóbban. Szerinte amíg a férfiak vadásznak, addig a nők szüretelnek vásárlás címszó alatt. Ennek megfelelően más elrendezést igényel a az egyik és a másik nem kielégítése, a tapasztalatok szerint pedig a nézelődő nőkhöz hasonlóan a férfiakat is rá lehet venni arra, hogy jóval többet költsenek az előzetesen eltervezettnél. A luxusmárkák világában pedig ez maga a nagybetűs Siker, így nem lennénk meglepve, ha néhány éven belül ilyen férfiüzletek nyílnának sorban az Andrássy út szabadon megmaradt négyzetméterein.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr681717825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása