A Vogue magazin bloggere együtt ebédelt a minap a Chanel vezető tervezőjével, vagyis a divatvilág császárának nevezett Karl Lagerfelddel a párizsi Mercer Lounge-ban. A hófehér hajú, fekete napszemüveg-fetisiszta Lagerfeld igen érdekes sztorit mesélt, miközben szokásos carpaccióját (füstölt lazac és vörös sügér grillezett zöldségekkel) fogyasztotta. Az haute-couture ruhák vásárlóit ecsetelte, megjegyezve, hogy még mindig az amerikaiak veszik a legtöbbet, de az új, közel-keleti vásárlóknak egészen elképesztő vásárlási szokásaik vannak.
A múltkor például néhány közel-keleti hölgy tért be hozzá mindössze fél órára, és ezalatt 26 darab Chanel haute couture ruhát vásároltak. Ehhez tudni kell, hogy az haute-couture darabok azok, amiket a divattervezők maguk is műalkotásnak, önkifejezésnek tartanak, és ezek a meglepő kreációk sokszor évekre előre diktálják a divatot. Ezekből egy-egy apró megoldás először átszivárog az elit márkák ready-to-wear kollekcióiba, amiket aztán az összes középkategóriás márka keresztbe-kasul másol. Ezek a ruhák csodálatos anyagokból, különleges technikákkal és rengeteg kreativitással készülnek, egy stabil néhány száz fős vásárlóréteg pedig igencsak szereti gyűjteni ezeket. Az biztos, hogy ez sem a csórók sportja: egy-egy haute-couture darab átlagosan 100-200 ezer dollárba kerül (20-40 millió Ft), a 26 ruha tehát belekerült úgy 800 millió-1 milliárd forintba. Olcsó újságírói fogás ezt az összeget egy nagyközség éves költségvetéséhez hasonlítani, na de akkor is. Szép összeg egy szép hobbira!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.