Máris Kínának menne a Harrods

Az új tulajdonosoknak mindig remek, a korábbiaktól gyökeresen eltérő ötleteik vannak arra nézve, mivel lehetne felvirágoztatni friss szerzeményüket. Nincs ez másként a hétvégén eladott Harrods esetében sem, ahol a katari királyi család vette át a stafétabotot Mohammed Al Fayedtől.

Még meg sem száradt a tinta a szerződésen, amikor Ahmad al-Sayed, a Qatar Holding elnök-vezérigazgatója egy meredek bejelentést tett: szeretnének egy áruházat nyitni Kínában! A shanghai üzlet ötlete lehet, hogy zseniális, az is lehet, hogy egy koporsószög, mindenesetre bátor lépés még akkor is, ha például a Queen Mary és a Queen Elisabeth II-n is van Harrods üzlet. A bennfentesek leginkább amiatt aggódnak, hogy a londonitól alapjaiban más környezetben mennyire tud érvényesülni a luxusáruház, mennyit tud átadni abból a pedigréből, amiért a vevők annyira kedvelik? A kérdést érdemes megfordítani is: vajon Kínában is sikeres lenne az, ami Nyugat-Európában?

A válaszra jelenleg még csak jóslatok vannak, ám ha maradt még elég pénz a kasszában az 1,5 milliárd fontos vételár kicsengetése után - és gyanítjuk, hogy igen -, akkor rövidesen kiderül. Az mindenesetre biztos, hogy a Harrods nem lesz egyedül a távol-keleti nagyvárosban: a Hermès múlt hónapban jelentette be új márkáját, a Shang Yiát, melyet - mindenki kapaszkodjon! - kimondottan az ázsiai igényeknek megfelelően alakítanak ki, de több párizsi divatcég is hasonló lépést fontolgat.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr221993402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása