Méghogy csak az orosz milliárdosok érdekesek! Azért a franciák se semmik. Míg orosz kollégáik olajjal teli tehervagonok ellopásával szerezték irdatlan vagyonukat, majd mindent felvásárolnak, ami mozdítható, a francia burzsujok legalább jó cuccokat sóznak ránk, és ebből szedik meg magukat. Két francia óriáscég kezében van ugyanis a legismertebb luxusmárkák jó nagy része: az LVMH-é a Moet, a Henessy, a Louis Vuitton, a TAG Heuer, a Hublot, a Kenzo, a Givenchy, a Donna Karan és a Fendi, csak hogy a legismertebbeket említsem. Hozzájuk tartozik még ráadásul a Dior és a több mint 400 éves borászat, a lenyűgöző Chateau d'Yquem is. Az egész többségi tulajdonosa és elnöke pedig Franciaország leggazdagabb embere, Bernard Arnault (a lenti képen).
De a PPR se semmi. A név a Pinault-Printemps-Redoute-ból jön, ahol az első szó a tulajdonost, Francois Pinault-t jelöli. Másik francia burzsujunk többek között a Gucci, a Balenciaga, az Yves Saint Laurent, a Boucheron, a Bottega Veneta, az Alexander McQueen és a Stella McCartney márkák felett diszponál, ja, és övé a Puma 65 százaléka is. Pinault az a fickó, aki Velencében, a Palazzo Grassiban állította ki fantasztikus kortárs művészeti gyűjteményét, és az ő fia (Francoise-Henri) vette el feleségül Salma Hayeket. A két gall self-made man közül Arnault a gazdagabb, 27,5 milliárd dollárja van, míg Pinault-nak „csak” 8,7. Sok közös vonásuk ellenére állandó a vetélkedés közöttük, és a legfrissebb hírek szerint most éppen Pinault és a PPR próbál borsot törni az LVMH és Arnault orra alá.
Egymásnak feszülve versengenek ugyanis az utóbbi évek legnagyobb sikertörténetéért, a brit Burberry-ért, és most nagyon a PPR tűnik befutónak. A márkának nagyon bejött, hogy fiatalokkal, többek között Emma Watsonnal hirdeti magát, a milliárdosok gyerekeit úgy vonzza ugyanis magához a brit luxusmárka, mint a mágnes. Az elmúlt hónapok eladásai 24 százalékkal nőttek tavalyhoz képest, a részvények szárnyalnak, a márka piaci értéke a becslések szerint eléri a 3,7 milliárd fontot, vagyis az 1273 milliárd forintot. A Burberry (felül az őszi/téli kollekció plakátja) tehát hihetetlenül vonzó célpont, a PPR pedig jelenleg sokkal agresszívebben építi portfólióját, mint a konkurens LVMH. De vajon mi lesz a következő márka? És ha rosszindulatú akarok lenni, vajon mennyibe kerül távoltartani a versenyhivatalt?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.