SNOB magazin (vagyis Sznob). Micsoda név! Majdnem olyan jó, mint a Burzsuj. Mihail Prokhorov, 13,4 milliárd dolláros vagyonával az egyik leggazdagabb orosz oligarcha ezen a néven indít magazint az Egyesült Államokban. Az Oroszországban már egy ideje létező lap az ultragazdagoknak szól, és ez az amerikai kiadásnál sem lesz másként. A lap őket szólítja meg, az ő problémáikról értekezik (mondjuk Hogyan ne juss Hodorkovszkij sorsára? címmel tanácsadó rovatot is el tudnék képzelni) és nekik szóló hirdetéseket tartalmaz. A vicc az, hogy az Amerikában megjelenő lap orosz nyelvű lesz majd, konkrétan egyetlen sort sem tartalmaz majd angol nyelven.
Szó sincs arról, hogy a SNOB egy hibbant orosz ostoba lapindítási kísérlete lenne. Prokhorov komoly befektetésekbe fogott New Yorkban: övé a New Jersey Nets kosárlabda-csapat 80, és a Barclays Center Brooklyn 45 százaléka, ahol a csapat arénája is van. Brooklynban jelenleg 330 ezer Szovjetunióból elszármazott bevándorló él, a SNOB pedig nemcsak nekik, hanem a Nets rajongóinak is szól majd, és kiemelten foglalkozik majd a csapattal. Prokhorov azt szeretné, hogy a kosárcsapatért ugyanúgy rajongjanak majd Moszkvában is, mint a londoni Chelsea-ért, ami Abramovicsé.
A SNOB 20 ezres példányszámmal indul, ez kicsivel több, mint amennyi Heti Válasz, Figyelő vagy 168 óra fogy hétről hétre Magyarországon. A lapot később szeretnék árulni Bostonban, Chicagóban és San Franciscóban is, tehát a főbb sznob-csomópontokon (érthetetlen miért maradt ki Los Angeles). A név egyébként egy mozaikszó, az orosz beérkezett, független, művelt és virágzó szavak kezdőbetűiből tevődik össze. Így egyben azonban valami nagyon mást jelent…
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.