Szeretjük az American Express nemrég nyilvánosságra hozott felméréshez hasonlókat, többet elárulnak ugyanis a valóságról és a zeitgeistről, mint holmi GDP, meg S&P500, meg HDI adatok és indexek. Szóval az Amex szerint a dollármilliomos amerikaiak száma hiába emelkedett tavaly 16 százalékkal, összvagyonuk pedig mintegy 50 százalékkal, továbbra sem drága Michelin-csillagos éttermeket látogatnak, csak tömik magukba a gagyi, olcsó hamburgert, amíg ki nem durrannak. A trend szerint ráadásul minél gazdagabbak, annál többet. A vagyonos amerikaiak 24 százalékkal költöttek több pénzt gyorséttermekben 2010 második negyedévében, mint a tavalyi év azonos szakaszában. Na persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a drága éttermekben is többet költöttek, de ott csak alig több mint 10 százalékos volt a növekedés.
De mégis mit jelent egy ilyen trend? Ed Jay, az American Express Business Insights alelnöke szerint egyrészt azt, hogy a tehetős fogyasztók nagy része még mindig spórol az étkezésen azzal, hogy gyorskaját eszik és olcsó diszkontboltokban vásárol, és inkább utazáskor és luxuscikkek vásárlásakor nyitja ki a pénztárcáját. De az is lehet, hogy az amerikai DNS-ben kódolva van a Big Mac-imádat, esetleg igaz az összeesküvés-elmélet, és a gyorséttermes kaja tényleg olyan, mint a drog, és borzasztó nehéz leállni róla. Vagy egyszerűen csak nincs is jobb, mint egy jó zsíros hamburger? Szerintetek a magyar burzsujok is szeretik a Mekit?
Fotó: odemagazine.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.