A “pénz nem boldogít” szlogennel egy komoly baj van csupán: mindig azok mondják, akiknek egy árva fillérük sincs. Ez viszont nem jelenti azt, hogy teljes hülyeség lenne, legalábbis ezt a következtetést lehet levonni abból a nemrég publikált felmérésből, mely szerint a burzsujok ma sokkal boldogabbak, mint három éve, amikor a válság kifejezés használata is rangon alulinak számított.
A Survey of Affluence and Wealth in America, vagyis szabadfordításban az Amerikai Burzsujfelmérésében közel kétezer olyan háztartás vett rész, aminek éves jövedelme meghaladja a 235 ezer dollárt (ez havi bő négymillió forintos bevételt jelent). Noha a csipet-csapat 94 százaléka szerint továbbra is keményen válságos időket élünk, 71 százalékuk boldognak vallja magát. Ez még önmagában nem lenne hír, ha nem tudnánk azt, hogy 2007-ben ez az arány csupán 40% volt.
A határozottan pozitív tendencia okairól megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint nem gondolták volna, hogy egy ilyen horderejű gazdasági válságot ekkora vesztességgel túlélnek, a vészterhes időkben pedig mindig felértékelődik a család szerepe. A családdal való szorosabb összefonódást jól mutatja, hogy amíg öt évvel ezelőtt a vagyonos családok mindössze 16 százaléka evett együtt egy héten legalább négy alkalommal, addig mostanra ez az arány 80 százalék fölé nőtt.
További örömhírek a tengerentúli burzsujok háztájáról, hogy amíg 2007-ben csak 45 százalékuk tartotta magát sikeresnek, addig mostanra 76 százalék gondolja úgy, hogy sikeres a magánéletében és 67% állítja magáról ugyanezt a karrierjét illetően. A legoptimistábbak szerint mostantól újra kell értékelni az amerikai életformát, aminek középpontjába nem a sikert, hanem a boldogságot kell állítani. Van benne valami.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.