Üzbegisztán, Pakisztán, vagy Kuvait lesz az új luxusország?

Nem kell sokat nézelődnünk a világban ahhoz, hogy rájöjjünk, lenne még mit tanulnunk ország PR-ből. A jó hír az, hogy a minden kreativitást nélkülöző szürkemarha - gulyásleves - Puskásöcsi trió még így is sokkal vonzóbb a turistáknak, mint például az üzbegisztáni síparadicsomok, a kuvaiti strand forró homokja, vagy a csodás pakisztáni hegyek sziluettjei a naplementében. Nem árt azonban odafigyelni ezekre a khm... jelenleg kevésbé csábítónak tűnő desztinációkra sem, nem pedig csak pökhendin legyinteni rájuk, könnyen lehet ugyanis, hogy hamarosan több ötcsillagos szálloda lesz Kuvaitban, mint Budapesten.

A napokban zajlik a World Tourism Trade Fair (kb. Turisztikai Világkiállítás) Madridban, ahol komoly megdöbbenést okoznak az olyan új résztvevők, mint például a Pakistan International Airlines. A nem minden alapot nélkülöző sztereotípiákkal szemben meglehetősen kevés lángoló repülőn volt látható a PIA rövidítés, legutóbb 2006-ban zuhant le gépük, már úgy rendesen. Ettől függetlenül én is legfeljebb ejtőernyővel a hátamon szállnék fel mondjuk az új Barcelona - Chicago járatukra, az imázserősítés tehát finoman szólva is rájuk fér. Igaz, azt a légitársaság vezetője, Saleem Ullah Shahani is elismerte, mostanság kissé kevés turista meri átlépni az országhatárt, de ő ettől függetlenül roppant bizakodó. Hegyeit ugyanis állítólag Svájc is megirigyelné, csak annyi a különbség, hogy míg ott a szalonspicces jómódúak csúszkálnak a buckákon, addig itt az Al Kaida aktivisták hóangyalkáznak szabadidejükben.

Kuvait sem a legkedveltebb úti cél, ami nem is csoda annak fényében, hogy az elmúlt húsz évben nagyjából egy Saddamot, egy Sivatagi Vihart és sok-sok olajat tudtak felmutatni. Pedig a turizmusért felelős titkár szerint náluk található a világ legszebb sivatagja, gyönyörű tiszta az égbolt és csodálatosak a tengerpartok. Persze nyáron olykor 50 foknál is melegebb van és még egy sört sem lehet meginni, de tavaly így is meglátogatták őket mintegy 700 ezren. Összehasonlításképpen: Magyarországon egy jobb hónapban fordul meg ennyi külföldi. A kuvaitiak most mindenesetre összetákoltak egy 15 éves akciótervet, hogy a családosok kedvelt célpontjává tegyék a helyet, ahol egyáltalán nem mellesleg jelenleg is potom összegért lehet ötcsillagos szállodában lakni. A helyi JW Marriottban például a Junior lakosztály ára forintban kifejezve is ötszámjegyű összeg egy éjszakára, de 30 ezer forint körül könnyen lehet találni kétágyas szobát, 40-ért pedig lakosztályt is.

A legelképesztőbb tervei mégis az üzbégeknek vannak. Noha jelenleg egy év alatt összesen 1,3 millió látogatót tudnak összeszedni, a turisztikáért felelős iroda vezetője - kissé követhetetlen logikával - 28 millió turistát szeretne a 28 millió lakos mellé. Ennek érdekében két fronton támadnak: a kultúrára, illetve a történelemre fogékonyaknak a négy városuk UNESCO védettségét kommunikálják, a fiatalokat pedig a heli-ski-vel próbálják magukhoz csábítani. Utóbbi az a sport, amikor a sízőt helikopterrel viszik fel a csúcsra, ott kihajítják, a hegy lábánál pedig várják, hogy - ilyen, vagy olyan formában - megérkezzen.

Hogy ezek közül melyik lesz - ha lesz - igazi burzsuj desztináció, arra személy szerint egyáltalán nem mernék tippelni, a lelkesedés viszont már önmagában is figyelemre méltó. Azt ugyanakkor nem árt megjegyezni, hogy a neves szállodaláncok semmit nem akarnak jobban elkerülni, mint saját hoteljüket felrobbantva látni a címlapokon.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr742612387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása