Neo-retro design, minőségi anyagok. Ezek még nem igazán hívószavak egy burzsuj számára, ha autót akar venni. Ellenben minden környezetünk iránt elkötelezett milliárdos szíve megdobban, ha az adatokat is meglátja: fogyasztás vegyes üzemmódban 1,9 liter száz kilométeren, a szén-dioxid kibocsátás 50 g/km. Ezekkel ugyanis még a Greenpeace előtt is fel lehet vágni. Ráadásul igen stílusosan.
A hibridautó nem mai találmány, már a XX. század elején voltak olyan a törekvések, hogy elektromos vagy legalábbis elektromos/benzines hajtáslánc együtt mozgassa a négykerekűeket. Egy belga cég, az Imperia már akkor ilyen terveket dédelgetett, igaz, a tömeggyártásból nem lett semmi. A környezetbarát milliomosok azonban ma már jó szívvel választhatják a márkát, ugyanis egész pofás kivitelben sikerült kihozniuk egy igazán zöld autót.
Ráadásul jól is használható: az Imperia GP konnektorból (is) feltölthető, ehhez csak 4 és fél órára van szükség. Az persze egy burzsujnál nem számít, de megjegyezendő, hogy így az egy kilométerre jutó költség bagatell 0,034 eurocent (éjszakai áram tarifával kevesebb mint a fele). És még úgy is megy, ahogy kinéz. Nem tisztán elektromos autóról van ugyanis szó, az elektromos motor egy 1.6 literes turbófeltöltős, 210 lóerős benzinmotorral dolgozik együtt. Így 100 km/h-ig elég neki 4 másodperc - egyébként az elektromotor is az elképesztő 6 másodperc alatt teljesít -, egy kilométert pedig 22,5 másodperc alatt tesz meg. Az ár mindehhez képest szinte baráti, az alapváltozat, az Imperial GP mindössze 89 950 euró (kb. 24 millió Ft), míg a 120 ezres First edition kivitelben már van ABS, hifi és bőr is. Sőt, a 32 millió forintos változatban a sajtóanyag szerint már az autó színét is megválaszthatjuk. Le vagyunk nyűgözve.
A külső nekem nagyon bejön, ez még azt is feledtetni tudja, hogy a Li-polymer elemek magukban legfeljebb 80 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé. A lényeg, hogy zöld vagyok és stílusos!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.