Nem is tűnik veszélyesnek, ugye? Pedig ide belépni alkalmanként 600 ezerbe kerül
3217 dollár: ennyit költ egy átlagos vásárló az Egyesült Államok legdrágább divatüzletében. Pedig első ránézésre a nálunk közepesen ismeretlenül csengő Oscar de la Renta Madison Avenue-n lévő boltja is pontosan ugyanolyan, mint minden más valamirevaló luxusüzlet, közel 200 négyzetméteres eladótérrel és Dominikából importált korallfallal. A kollekció és az itt dolgozók együttese azonban olyan meggyőző kombinációt alkot, amivel még a Giorgio Armani és a Chanel legmenőbb üzleteit is kinevetik, hogy a vásárlónként az 1500 dollárt sem elérő Pradát ne is említsük.
A rendhagyó felmérés a Bundle ötlete volt, a nagy következtetésekkel pedig nem árt vigyázni. Esetünkben ugyanis nem a márkák, csupán egyes üzletek teljesítményéről van szó, a képletből pedig a forgalom is hiányzik, pedig az szintén árulkodó adat lenne. Az eredmények itt csupán azt mutatják meg, hol fizetnek átlagosan a legtöbbet a vásárlók azért, hogy önbizalmuk töretlen lehessen, az egyes estélyik és cipők árán felül pedig arról is árulkodik a mutató, az eredetileg kiszemelten felül hány további darabnak csábulnak el nézelődés közben.
A vásárlónként átlagosan 600 ezer forintos bevételt elkönyvelő Oscar de la Renta persze önmagában is baromi drága: a kínálat alja olyan 1800 dollárnál kezdődik, a legjobb darabokon pedig a kétmillió forintos árcédula sem tévedés. Ennél kedvezőbb összegért juthatunk Giorgio Armani holmikhoz, a milánóiak rekorder üzlete mellesleg szintén a Madison Avenue-n van. A harmadik helyezett a bostoni Loro Piana lett, amit pontosan annyian ismernek itthon, mint a hetedik Bruno Cucinellit. A 25-ös lista populárisabb márkái között találjuk a Chanelt (6. hely, 2155 dollár), az Alexander Mcqueen-t (10. hely, 1847 dollár), a Tom Fordot (11. hely, 1797 dollár), a Dolce & Gabbanát (16. hely, 1595 dollár), az Escadát (23. hely, 1466 dollár) és a Pradát (25. hely, 1429 dollár). A Bundle kiváló táblázatából azonban mindenki kedvére szemezgethet, melyik üzletet célozza be, ha ki akarja élni költekezési mániáját. Nem fog csalódni.
Illusztráció: Bundle.com
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Gyöngyszemek az ingatlanpiacon: balatoni panoráma a jacuzziból 2011.08.28. 16:32:36
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.