Drága a luxusélet Ázsiában


Nem véletlenül szeretnek Európában vásárolni az Ázsiaiak: nálunk olcsóbbak a luxusholmik

Minél több a milliárdos, annál drágább a luxusélet - vonható le a közgazdaságtani Nobel-díjat nem érő következtetés egy most közzétett felmérésből. A svájci Julius Baer privát bank szerint egyetlen év alatt 11,7 százalékkal drágult a luxusélet Ázsiában, ami lényegesen meghaladja a 7,2 százalékos inflációt. Ennek oka persze aligha lep meg bárkit is: mivel a Távol-Keleten gombamód szaporodnak a milliárdosok, ezért egyre nagyobb kereslet mutatkozik a luxuscikkekre, a vásárlói igényt pedig nem minden esetben képesek azonnal kielégíteni.

Tegyük hozzá, a svájciak alapos munkát végeztek. A fent említett 11,7 százalékot egy 20 tételes listából számolták ki, amiben a Chanel táskától kezdve a Steinway zongorán és az Oyster Rolexen át egészen a Lafite Rothschild 2000-es évjáratáig minden benne volt. Utóbbi könyvelhette el amúgy a legnagyobb drágulást, egy év alatt ugyanis 21,9 százalékkal nőtt az értéke, ami már befektetésként is igen vonzó ajánlattá teszi a jóféle bort.

A kötelező jövőbenézéssel sem marad adós a Julius Baer. A svájciak számításai szerint 2015-re megduplázódik az ázsiai dollármilliomosok száma, összvagyonuk pedig háromszorosára nő. Ez konkrétan annyit tesz, hogy négy év múlva 2,82 millió ember - közülük minden második kínai állampolgár - osztozik 15,8 billió dolláron. Lesz miből fizetni a dráguló luxusholmikat.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr423229454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása