Jó úton halad Bernard Arnault ahhoz, hogy ő legyen a világ leggazdagabb embere. Ez már csak azért is tetszene, mert ezzel ő lenne az első, aki luxustermékek gyártásából és forgalmazásából tör világuralomra, nem különféle kétes dél-amerikai, vagy orosz energiahordozók közüli nagyüzemi seftelésből. Ennek mellékhatásaként fel is tud öltözni tisztességesen, ami szintén nem egy utolsó szempont.
A Forbes listán jelenleg negyedik helyezett Arnault-nak persze jelen állás szerint inkább csak a dobogóra van esélye fellépni, arra azonban annál több. Az LVMH csoport tegnap közzétett tavalyi eredményei ugyanis még a 2010-esekre is rálicitálnak, holott már az is megdöntött minden korábbit. A forgalom 16 százalékkal nőtt (ez konkrétan 23 659 millió euró), aminek 35 százalékát már az ázsiai vásárlóknak köszönhetik. Az európai vevők a teljes forgalom 32, míg az amerikaiak mindössze a 22 százalékát adják. A nettó nyereség ugyan csak 1%-kal nőtt, de az így is 3 milliárd euró felett van.
Döbbenetes, hogy az LVMH szinte valamennyi divíziója százalékban kétszámjegyű növekedést produkált tavaly. A kivételek a parfümök és kozmetikumok (4%), illetve a borok és egyéb italok (8%), ugyanakkor az óra-ékszer szekció 98 százalékot gyarapodott egyetlen év alatt, ami összegszerűen megközelíti az egymilliárd eurós növekedést. A divatmárkák is jól teljesítettek a maguk 15 százalékával, nem mellesleg pedig tavaly is rekordévet zárt a Louis Vuitton. Akit érdekelnek a részletek, az itt érheti el a részletes beszámolót.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.