Luxusba öltözik Nigéria


A Hennessy limitált szériája Nigéria függetlenségének 50. évfordulója alkalmából

A világ legellenszevesebb luxusát - már amennyiben elfogadjuk, hogy ilyen fogalom egyáltalán létezhet - Afrikában kell keresni. Ott ugyebár az a felállás, hogy minden egymillió, napi két dollárból vegetáló emberre jut egy elképesztően gazdag, a két társadalmi réteg között pedig akkora árok húzódik, amibe még James Cameron merészkedne. Az afrikai gazdagokkal persze cseppet sem az a baj, hogy gazdagok, sokkal inkább az, ahogyan azzá lettek. Ők ugyanis - szinte kivétel nélkül - a természeti kincseket kisajátítva váltak gazdaggá, az így megszerzett vagyonból pedig legfeljebb annyit adtak vissza a többieknek, hogy ők is mehettek dolgozni a bányába, esetleg az olajfúró-toronyra.

Ellenszenv ide, vagy oda, a kereslet láttán a luxusgyártók nem ódzkodnak a piacra lépéstől. Afrika új luxusországa a jelek szerint Nigéria lesz, ahol az LVMH csoport, az Amrapali és a Porsche is komoly beruházásokat eszközölt. A világ legnagyobb luxuskonszerne ezúttal nem elsősorban táskáival, vagy óráival, sokkal inkább boraival és pezsgőivel kívánja növelni forgalmát. Hogy mást ne említsünk, Nigéria a Hennessy tíz legnagyobb piacának egyike, de a Moët Hennessy legnagyobb piaca az egész kontinensen és a Közel-Keleten. Mindennek fényében már egyáltalán nem meglepő, hogy tavaly még az ország függetlenségének 50. évfordulója alkalmából egy limitált szériát is piacra dobtak a konyakból.


Az új Porsche 911 tesztelése Afrikában

A nálunk kevésbé ismert Amrapali márka is szereti a nigériai piacot. Az indiai, Bollywood mellett Hollywoodban is népszerű ékszermárka például nemrég itt adott túl egy 37 ezer dolláros (bő hatmillió forintos), gyémánttal és más drágakövekkel gazdagon ellátott nyakláncon. Nigériában még nincs jelen, de a londoni Savile Row-on szabóságot üzemeltető Boateng is beszámolt arról, hogy “több nagyon jó ügyfele” is van Afrikából, pedig ott egy öltöny másfél millió forintnak megfelelő fontnál kezdődik.

A leglátványosabb nyitás mégis a Porsche nevéhez fűződik, melynek szalonjára tökéletes panoráma nyílik Lagos egyik legforgalmasabb útjáról. A pénteken nyitott kereskedés vezetője szerint a márka nem feltétlenül a jelenlegi vásárlói igényeket figyelembevéve építette a szalont, hanem úgy számolnak, hogy a jövőben egyre nagyobb kereslet lesz a Porschék iránt. Nem lehet kérdés, hogy az idén száz darabosra tervezett értékesítés zömét a Cayenne SUV adja majd, mivel a nigériai úthálózat finoman szólva sincs felkészülve a Boxsterre, vagy a 911-esre. A luxusmárkák megjelenésének az persze nem a legjobb reklám, hogy a napokban jelent meg az a jelentés, miszerint a 170 milliós lakosú Nigériában több mint 100 millióan élnek napi két dollárnál alacsonyabb összegből.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr214341008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása