Végre méltó helyre került a Ferrari Budapesten. A kirakat előtt reggelről estig állnak a bámészkodók
Mérete ugyanakkora, kínálata pedig pontosan megegyezik, minden más tekintetben azonban összehasonlíthatatlan a régi és az új Ferrari szalon. Bár nem tudok olyanról, akit az tartott volna vissza egy 458 Italiától, hogy a Váci út külső szakaszáig kell érte menni, de a márka igazi helye a belvárosban van, ott, ahol a pénzemberek is élnek és/vagy dolgoznak.
A Bank Center elsőre is kitűnő választásnak tetszik, de akarva-akaratlanul is felmerül a kérdés: miért nem az Andrássy úton nyílt Ferrari szalon? A válasz erre az, hogy amíg az Andrássyn lévő üzletek forgalmának nagyjából felét a külföldiek adják, addig egy Ferrarit nem vesznek Magyarországon a turisták. Nagyvállalati felsővezetők és jól menő cégek tulajdonosai már inkább, ők azonban inkább a még szigorúbb értelemben vett belvárosban mozognak. Persze a hely önmagában nem oszt, vagy szoroz: a Porsche például az üzleti negyedtől kimondottan messze, a Szerémi úton húzta fel ultramodern központját, mégis évről évre sikerül növelnie hazai eladásait, ami mostanra évi 200 autó - többségében persze a kiábrándító Cayenne Diesel - körül mozog.
A Ferrari belvárosba költözése mögött nem az az elképzelés húzódik meg, hogy ettől majd több autót fognak eladni. Nekik sokkal fontosabb az, hogy a vevők a számukra tökéletes környezetben kerüljenek szoros kapcsolatba a márkával és a vágykeltő nézelődés faktor sem elhanyagolható. Amíg ugyanis a Váci úton viszonylag kevesen álltak meg a kirakat előtt bámészkodni, addig az új szalon iránt elképesztő az érdeklődés. Ottjártunkkor - egy hétköznap reggelen, még a hivatalos nyitás előtt - folyamatosan legalább 5-6 ember kukucskált be a kirakaton, az átlagemberekből is ekkora lelkesedést kiváltó luxusmárka pedig talán nincs is még egy a világon.
Kimondottan vagány a sárga 458 Spider, de vásárlás előtt minden vevővel órákat töltenek a konfigurátor előtt a szalon munkatársai
A Ferrari hazai eladásai évek óta stabilak. Az utóbbi években jellemzően 30 új autót adtak el Magyarországon, kisebb meglepetésre pedig korántsem csak a kvázi-alapmodellnek számító, nettó 170 ezer euróba kerülő 458 Italiára van kereslet, de az F12 Berlinetta érkezéséig csúcsmodellnek számító FF-ből is több talált már itthon gazdára. A 250 négyzetméteres bemutatóteremben jelenleg három autó - egy sárga 458 Spider, egy sötétszürke California és egy fekete FF - áll, utóbbi egy, a Bank Center aulájába nyúló üvegkupola alatt, komoly motivációt adva az üzleti sikerekhez az itt dolgozóknak.
A szalon hivatalos megnyitója - természetesen egy zártkörű VIP parti keretében - július 26-án volt, az időpont pedig nem véletlenül lett jó előre kitűzve. A Forma-1 Magyar Nagydíj előestéjénél nincs tökéletesebb alkalom egy Ferrari szalon megnyitójára, az F1 után néhány héttel pedig elég ciki ilyet nyitni. A rövid határidő miatt a generálkivitelezést végző DVM groupnak összesen nyolc hete volt arra, hogy egy üres helységből minden előírásnak tökéletesen megfelelő Ferrari szalont varázsoljon. A feladatot annak dacára is sikerült megoldani, hogy a Belvárosban finoman fogalmazva is nehéz nagyobb átalakításokat zökkenőmentesen végrehajtani, a berendezés zömét - többek között az autók felett lévő hatalmas hangulatvilágítást - ráadásul egy római építészirodán keresztül kellett rendelni. A lakók pedig itt is szeretik minden vélt sérelmükkel a rendőrséget és az önkormányzatot hívni, mert az ugye nem számít, hogy egy, az ingatlanjuk értékét növelő beruházás készül, de az igen, hogy az azon dolgozók hétvégén, zárt ajtóknál fúrják fel belül a lámpatesteket.
A magyar Ferrari-tulajdonosok azért nem felejthetik el teljesen a Váci utat, hiszen a szerviz és az after sales tevékenységek ott maradtak. Az új Ferrari szalon megnyitó partija ellenben pontosan olyan volt, amilyennek az ember elképzeli, mi több még a forma-1-es csapat főnöke, Stefano Dominicali és pilótája, Felipe Massa is tiszteletét tette. A jóból nem csak azoknak jutott ki, akik az üvegajtón belül lehettek, hanem azoknak is, akik éppen arra jártak: ők ugyanis annyi Ferrarit láthattak a Bank Center körüli utcákon parkolni, mint Budapesten addig még soha.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.