Európában olcsóbb a Louis Vuitton, ettől függetlenül a 39 kínai LV üzlet sem kong az ürességtől
Ugye senki sem hitte el, hogy Kínában hirtelen elfogytak a gazdagok? Átalakulások persze vannak: a gazdasági növekedés például határozottan lassulni látszik, ez viszont még mindig azt jelenti, hogy az idei második negyedévben 7,6 százalékkal nőtt a GDP, ami az eddigi tapasztalatok alapján nem éppen az átlag kínait gazdagítja. Ezért is okozott némi meglepetést a Hurun Rich List - a helyi Forbes -, amiben hét év óta először kevesebb dollármilliárdos szerepelt. Igaz, a 251 milliárdossal, akik tavaly még 271-en voltak, finoman szólva sem kell szégyenkezniük, az viszont több mint érdekes, hogy az ezer leggazdagabb kínainak közel fele veszített vagyonából az elmúlt egy évben, legalábbis papíron.
Könnyen lehet persze, hogy ezek a vesztességek a gyakorlatban is megjelentek, az a tény ellenben a legkevésbé sem változtat az életstíluson, hogy most éppen 2,3 milliárd dolláros vagyona van valakinek, vagy csak 2,1. Ennek megfelelően a költekezési szokások sem változnak érdemben, pláne akkor, amikor az elfoglalt üzletember nyaralni megy. Az éppen ma kezdődő Golden Week-nek nevezett őszi kiruccanási időszakban például a gazdag kínaiak előszeretettel keresnek fel európai, vagy amerikai célpontokat. Ez pedig tökéletes táptalaja a szélsőséges történeteknek: egy üzletember például Párizsban tölti ezt az időszakot családjával, ahová természetesen mindannyian első osztályon utaznak. Ez önmagában még természetes is lenne, csakhogy ő lefoglalta a Lufthansa teljes első osztályát - igaz, ez mindössze nyolc ülést jelent, a fotelenkénti 2,4 millió forintos összeg azonban így is elég húzós számlát jelent. Reméljük legalább van Miles & More kártyája.
Ahol pedig a gazdag kínaiak megjelennek, ott költenek is. Ennek egyik oka, hogy hiába vannak bőségesen ellátva luxusüzletekkel, a luxuscikkeket sújtó magas adók - no meg az euró gyengélkedése - miatt jobban járnak, ha Európában szerzik be ezeket. A Global Blue szerint júniusban a kínaiak vásároltak a legtöbbet duty-free üzletekben, összesen 2,1 milliárd euró értékben, ami 68 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A tárgyak mellett az élményvásárlások száma is egyre nő: a luxusturisták imádják az olyan programokat, mint a Patek Philippe tulajdonoscsaláddal való találkozás Svájcban, vagy a génelemzés Münchenben. Persze ezek már tényleg a leggazdagabbak privilégiumai, de abból azért - mint láthatjuk - bőven akad annyi, hogy megérje rájuk külön üzletágakat építeni.
39 LV és 54 Gucci Kínában
Dacára annak, hogy a tehetős kínaiak egy része Európában szerzi be aktuálisan vágyott luxusportékáját, maguk a márkák hazai szemmel nézve elképesztő szinten képviseltetik magukat Kínában. A legismertebbek közül például húsz üzlete van a Pradának Kínában, ami még nem is olyan kimagasló érték. A Louis Vuitton 39, a Gucci 54, míg a Burberry 66 bolttal van jelen Kínában.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.