Rendíthetetlenül szórják a pénzt a kínaiak

29kina.jpgEurópában olcsóbb a Louis Vuitton, ettől függetlenül a 39 kínai LV üzlet sem kong az ürességtől

Ugye senki sem hitte el, hogy Kínában hirtelen elfogytak a gazdagok? Átalakulások persze vannak: a gazdasági növekedés például határozottan lassulni látszik, ez viszont még mindig azt jelenti, hogy az idei második negyedévben 7,6 százalékkal nőtt a GDP, ami az eddigi tapasztalatok alapján nem éppen az átlag kínait gazdagítja. Ezért is okozott némi meglepetést a Hurun Rich List - a helyi Forbes -, amiben hét év óta először kevesebb dollármilliárdos szerepelt. Igaz, a 251 milliárdossal, akik tavaly még 271-en voltak, finoman szólva sem kell szégyenkezniük, az viszont több mint érdekes, hogy az ezer leggazdagabb kínainak közel fele veszített vagyonából az elmúlt egy évben, legalábbis papíron.

Könnyen lehet persze, hogy ezek a vesztességek a gyakorlatban is megjelentek, az a tény ellenben a legkevésbé sem változtat az életstíluson, hogy most éppen 2,3 milliárd dolláros vagyona van valakinek, vagy csak 2,1. Ennek megfelelően a költekezési szokások sem változnak érdemben, pláne akkor, amikor az elfoglalt üzletember nyaralni megy. Az éppen ma kezdődő Golden Week-nek nevezett őszi kiruccanási időszakban például a gazdag kínaiak előszeretettel keresnek fel európai, vagy amerikai célpontokat. Ez pedig tökéletes táptalaja a szélsőséges történeteknek: egy üzletember például Párizsban tölti ezt az időszakot családjával, ahová természetesen mindannyian első osztályon utaznak. Ez önmagában még természetes is lenne, csakhogy ő lefoglalta a Lufthansa teljes első osztályát - igaz, ez mindössze nyolc ülést jelent, a fotelenkénti 2,4 millió forintos összeg azonban így is elég húzós számlát jelent. Reméljük legalább van Miles & More kártyája.

Ahol pedig a gazdag kínaiak megjelennek, ott költenek is. Ennek egyik oka, hogy hiába vannak bőségesen ellátva luxusüzletekkel, a luxuscikkeket sújtó magas adók - no meg az euró gyengélkedése - miatt jobban járnak, ha Európában szerzik be ezeket. A Global Blue szerint júniusban a kínaiak vásároltak a legtöbbet duty-free üzletekben, összesen 2,1 milliárd euró értékben, ami 68 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A tárgyak mellett az élményvásárlások száma is egyre nő: a luxusturisták imádják az olyan programokat, mint a Patek Philippe tulajdonoscsaláddal való találkozás Svájcban, vagy a génelemzés Münchenben. Persze ezek már tényleg a leggazdagabbak privilégiumai, de abból azért - mint láthatjuk - bőven akad annyi, hogy megérje rájuk külön üzletágakat építeni.

39 LV és 54 Gucci Kínában

Dacára annak, hogy a tehetős kínaiak egy része Európában szerzi be aktuálisan vágyott luxusportékáját, maguk a márkák hazai szemmel nézve elképesztő szinten képviseltetik magukat Kínában. A legismertebbek közül például húsz üzlete van a Pradának Kínában, ami még nem is olyan kimagasló érték. A Louis Vuitton 39, a Gucci 54, míg a Burberry 66 bolttal van jelen Kínában.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr244809270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása