Közeleg a hordozható luxushotelek kora

24hotel4.jpgLuxussátor a Glastonbury fesztiválon

Az utóbbi évek legdivatosabb jelensége a pop-up: itthon főleg divattervezők nyitnak rendszeres ideiglenes üzletet, tőlünk nyugatabbra pedig már éttermek és szállodák is vannak. Bármennyire meglepően hangzik is elsőre, lényegében utóbbi kettőhöz sem kell sokkal több egy remek helyszínnél és persze fizetőképes keresletnél.

24hotel3.jpg

A világ tele van olyan helyekkel, ahol az év pár napjában összesereglik a világ apraja-nagyja, a maradék időben azonban a kutya nem jár arra. Ezekre a helyekre őrültség lenne egy klasszikus szállodát építeni, idehozni egyet ellenben annál nagyobb üzletnek hangzik. Ilyen mobilszálloda a Snoozebox; egy konténerben aludni elsőre inkább hangzik egy szerencsés albán menekült kalandjának, mint luxusvakációnak, pláne ha tudjuk, hogy nincs rajtuk ablak. Ágy, tévé, fürdőszoba, légkondi és wifi azonban igen, mindezért pedig hajlandóak éjszakánként 99-129 fontot (35-46 ezer forintot) fizetni a Forma-1 futamok, az Edinburgh Festival, vagy a golfversenyek látogatói. A 40-től akár 400 fősre bővíthető Snoozebox sikerét jellemzi, hogy tavaly nyáron 85 százalékos kihasználtsággal üzemelt, amiért akármelyik budapesti szálloda ölni tudna.

24hotel1.jpg

Szintén konténerekből, mégis egészen más koncepció alapján készít pop-up hoteleket a Sleeping Around. A belgák használt teherhajó-konténereket alakítottak át úgy, hogy egyik oldalát üvegajtóra cserélték, berendezése pedig az észak-európai hagyományoknak megfelelően elképesztően otthonos. A hálószoba mellett Hansgrohe zuhanyzóval szerelt fürdőt és klímát is találunk, a hotelnek pedig része egy szauna konténer is. Az egy éjszakára 150 euróba (46 ezer forintba) kerülő Sleeping Around eddig még csak Belgiumban portyázott - jelenleg Antwerpen belvárosában van -, de ha sokan javasoljuk nekik, akkor biztos felpakolják a konténereket mondjuk a Duna-parti újlipótvárosi házak tetejére.

24hotel6.jpg

A luxus mindig relatív, vagyis egy csendes, klímás konténerben aludni egy zenei fesztiválon nagyon is az, de azért ezt még bőven lehet fokozni, például egy londoni épület tetején lévő hajóval. A Room for London - nevéhez méltó módon - összesen egy hálószobával bír, ellenben a Southbank Center egyik épületének tetején, közvetlenül a Temze partján fekszik. Az év végéig nyitva tartó hajóhotelben ugyan 300 fontba (108 ezer forintba) kerül egyetlen eltöltött este, mégis akkora érdeklődés van iránta, hogy sorsolással választják ki a szerencséseket. Ha most jelentkezünk, akkor kis szerencsével a nyári hónapok néhány éjszakáját tölthetjük itt.

24hotel5.jpg

Mindezeken felül pedig ott a glamping legjavát kínáló The Pop-up Hotel. A kifejezést magyarul leginkább luxussátrazásnak lehet fordítani, a szállodalánc pedig minden hónapban máshol veri fel a sátrát (szó szerint). Májusban a Tour of Wessex biciklisversenyen, júniusban a Glastonbury fesztiválon, augusztusban a Cowes Week vitorlásversenyen, szeptemberben pedig a Goodwood Revival autós fesztiválon lesznek. Az angolok már a szigetországon kívül is gondolkodnak, egyelőre Ausztráliában, illetve a Karib-térségben, mindkettő jó ötletnek hangzik. Professzionalizmusukról mindent elmond, hogy összesen hatféle sátor közül választhatunk, a “lakosztály sátorhoz” pedig nem csak franciaágy és világítás, de fürdőszoba és szobaszerviz is jár.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr985165345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása