Burzsujírás közben tucatnyi olyan hírre bukkanunk, melyek érdekesek ugyan, önálló posztot azonban nem érnek. Sokáig nem tudtunk mit kezdeni ezekkel, mostantól azonban másképpen lesz. A Burzsuj á la carte minden csütörtökön jelentkezik és röviden összefoglalja az előző hét nap legfontosabb apróságait a luxusipar pletykáitól kezdve a legelképesztőbb kütyükig.
- Várhatóan nyár elején kezdődnek meg a munkálatok, ősszel pedig megnyílik a Breitling üzlet az Andrássy úton.
- Májustól a Montblanc 31 ezer fontos (10,7 millió forintos) zöld aligátorbőrből készült táskájával lesz a legmenőbb tárgyalásra járni. A Meisterstück Selection csatján némi gyémánt is csillog, a csak a Harrods-ban megvásárolható kollekcióban pedig iPhone 5 és tablet-tok, valamint pénztárca is található.
- 800 négyzetméteres üzletet nyitott az Emporio Armani Madridban, miközben az IWC csupán egy 40 négyzetméteres butikkal rukkolt elő Rómában.
- Ma árverezik el Paul McCartney egykori liverpooli házának ajtaját, amiért 3-5000 fontot (1-1,7 millió forintot) szeretnének kapni.
- Minden korábbi rekordot megdöntve 9,5 millió dollárért (2,16 milliárd forintért) cserélt gazdát egy antik kínai porcelántál a Sotheby’s tavaszi aukcióján. Az 1662 és 1722 közötti korszakból származó tálért több mint háromszor annyit fizettek, mint az előző, 2006-ban elkelt Dragonért.
- Ugyanezen az aukción fizettek 2,3 millió dollárt (520 millió forintot) a fenti szupergiccses Patek Philippe óráért. A drágakövekkel gazdagon díszített 15 kilós asztali óra valós értékét korábban a leütési ár negyedére becsülték.
- A Bottega Veneta lehet a legjövedelmezőbb luxusmárka 2013-ban. A Kering, vagyis a korábbi PPR-konszernhez tartozó olaszok tavaly 46,7 százalékkal tudták növelni nyereségüket, idén pedig áremelést fontolgatnak.
- A Pradát sem kell félteni, akik tavaly 45 százalékkal tudták növelni profitjukat. Érdekesség, hogy Ázsia után Európában tudták legnagyobb mértékben, 23 százalékkal, bővíteni eladásaikat, amivel a három legjobban fogyó luxusmárka közé került a kontinensen.
- Csökkenő forgalom mellett 16 millió dolláros vesztességgel zárta harmadik negyedévét a dán Bang & Olufsen.
- Idén május 24 és 27. között rendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este autóritkaság-találkozót. A hagyományosan a Comói-tó partján lévő rendezvény idei győztese egy egyedi A. Lange & Söhne órával gazdagabban távozik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.