A kora alapján igazi őskövület az 1854-ben alapított párizsi Louis Vuitton, amely mégis magasan a legértékesebb luxusmárka. Annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban még csökkent is a cégérték, ráadásul az "ifjú" trónkövetelők látványosan törnek előre. A MillwardBrown által összeállította BrandZ Top 100 2013 lista cégei közül a luxusiparban érdekeltek egy év alatt 6 százalékkal gyarapodtak. Na, de lássuk ki a második?
Hát, a nagy versenytárs a Hermès, de a dobogóra befért a Gucci is. A szektor tízes listája idén két új taggal bővült, a Fendi és a Coach ugyanis először került be miután sikerült megugrani a 3 milliárd dolláros belépőt. A lista összeállítói egyébként igen sok paramétert figyelembe vesznek a márkaérték meghatározásánál az értékesítés eredményétől a fogyasztói visszajelzéseken át egészen a márka kommunikációig.
Márkaérték (milliárd USD) | Változás (%, 2013/2012) | |
Louis Vuitton | 22,7 | -12 |
Hermès | 19,1 | 0 |
Gucci | 12,7 | 48 |
Prada | 9,4 | 63 |
Rolex | 7,9 | 11 |
Chanel | 7,1 | 6 |
Cartier | 6,4 | 32 |
Burberry | 4,2 | 3 |
Fendi | 3,6 | Új |
Coach | 3,3 | Új |
Az LV a százas listában egyébként nyolc helyet visszacsúszva csak a 29. helyre fért be, míg a Prada új belépőként a 95. lett. Az ő 63 százaléka azonban nem csak a saját szegmensében volt kimagasló, de legmagasabb ugrást is ő produkálta. A BrandZ Top 100 élén mellesleg magasan az Apple áll, hiszen a cég értéke 185 milliárd dollár, a száz cég összértéke pedig 2600 (!) milliárd dollár.
A teljes lista itt érhető el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.