1958-ban készült, piros, Ferrari és Testa Rossának hívják. Látszólag minden adott ahhoz, hogy a világ bármely pontján vérre menő licitálásba kezdjenek érte a gyűjtők és éppen ez történt néhány nappal ezelőtt is. A Ferrari - a várakozásokat alaposan túlteljesítve - végül 126 500 dollárért (28 millió forintért) cserélt gazdát. Ez legrosszabb esetben is két nullával kevesebb annál, amennyiért egy 250 Testa Rossáért fizetnek - csakhogy egy egy 180 Testa Rossa. Egy veterán gyerek-Ferrari.
Múlt hétvégén rendezte meg a Sotheby’s és az RM Auctions közösen az Art of Automobile elnevezésű aukcióját, ami végül zajos sikert aratott New Yorkban. A gyűjtők lelkesedését - és persze a felkínált tételek vonzerejét - jellemzi, hogy alig két óra leforgása alatt közel 63 millió dollár értékben adtak el izgalmasabbnál izgalmasabb autókat. Az aukció sztárja persze ezúttal is egy Ferrari volt: az 1964-es 250 LM-ért 14,3 millió dollárt fizettek, a katalógus 41 tétele közül pedig mindössze háromra nem találtak vevőt.
Nem tartozik ezek közé a 180 Testa Rossa, ami igazi kakukktojásként húzódott meg a katalógusban. A modell a 250 Testa Rossa kiköpött mása, aminek építésénél odafigyeltek a tömeg alacsonyan tartására. Erre több szempontból is szükség volt, de legfőképpen azért, mivel a V12-es benzines helyett egy mindössze 0,3 lóerős elektromos motor hajtja. A gyorsulásról és végsebességről nincsenek adatok, de ezek vélhetően nem haladják meg azt a tartományt, amit még bőven kezelni tud minden rendes ötéves.
Az ominózus darab azonban bizonyára nem fog gyerekek közelébe kerülni. A Modena Ferrarina Italia üzemében ugyanis mindössze 25 darab készült belőle, mivel pedig ezekre nem vigyáztak annyira az elkényeztetett burzsujpalánták, mint az apukájuk a sajátjukra, ezért mostanra csupán öt példány létezéséről tudnak. Ennek is köszönhető, hogy az eredetileg 50-100 ezer dollár közé becsült leütési ár végül jóval magasabb lett. És igen, nem csak a Ferrari, de a pedálos Moszkvics ára is felfelé megy az utóbbi időben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.