Mit szólnál ahhoz, ha a szállodai szobaszervizt várva nem egy jól öltözött mosolygós inas, hanem egy jól öltözöttre festett robotinas jelenne meg? Ilyenre jelenleg egyetlen helyen, a Starwood Hotels & Resorts-hoz tartozó Aloft Hotels-ben lehet számítani, ami történetesen éppen az Apple főhadiszállásként ismerté vált Cupertinóban van. Kétség sem férhet hozzá, hogy a Szilícium-völgy tökéletes próbaterep egy ilyen kísérlethez és az is biztos, hogy sok nörd szívesebben veszi, ha egy ember helyett egy olyan robot viszi fel az aktuális rendelést, akivel egyáltalán nem kell szóba állnia, ráadásul még a technológiája is érdekes.
Az A.L.O. névre keresztelt robot hivatalosan augusztus 20-án áll szolgálatba, megjelenésében pedig leginkább egy modern R2-D2-ra emlékeztet. Képességeiről egyelőre nem sokat tudunk, a bemutató videó alapján viszont úgy tűnik, hogy elsősorban küldemények kézbesítésére használható. Mérnöki szempontból ez korántsem olyan egyszerű feladat, amilyennek elsőre hangzik: kell hozzá kamera, több szenzor, egy kellő alapossággal megírt szoftver és a robotnak tudnia kell kezelni a liftet is. Az aktuális feladat elvégzése után A.L.O. még töltőre is teszi magát, úgy várja a következő feladatot.
A kísérlet mindenképpen izgalmas és érdekes, a jól megválasztott lokációnak hála pedig a forgalomnövekedés is garantált. Tömeges elterjedéstől mégsem kell tartani, a luxusszállodák esetében legalábbis semmiképp: ezeken a helyeken éppen a személyes törődés az egyik fontos hozzáadott érték, amiért annyival többe kerül ott egy vendégéjszaka.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.