Rekordot is döntött a Ferrari, meg nem is a Bonhams csütörtöki aukcióján. Számítani lehetett arra, hogy az 1962-es Ferrari 250 GTO-ért legkevesebb 30 millió dollárt fognak adni, arra viszont már kevesen tettek volna, hogy 40-et is fizetnek majd érte. Jobban is tették, hiszen nem így történt: a leütési ár 34,65 millió dollár lett, amire jön még Bonhams 10 százalékos jutaléka. A Los Angeles Times beszámolója szerint a 11 millió dollárról induló licit egy percen belül elérte a 31 milliót, ahonnan először még 500 ezresével, a végén pedig már százezresével mentek felfelé.
Az aukció nyertesének végül valamivel több, mint 38 millió dollárjába kerül a 250 GTO, amivel a legdrágább nyilvános árverésen értékesített autó birtokosa lesz. A 3851GT sorozatszámú darabbal kapcsolatban korábban többeknek is voltak kétségei, a Ferrarival ugyanis korai éveiben korántsem bántak hímestojásként. Versenyeztek vele, összetörték és még újra is kellett építeni – nem is egyszer. Már két hónappal megvásárlása után az egykori francia olimpiai bajnok síelő, Henri Oreiller nekiment vele egy épületnek és végül bele is halt sérüléseibe. Ezzel a 3851GT az egyetlen olyan 250 GTO, aminek halálos baleset fűződik a nevéhez, ami elvileg ronthatta volna esélyeit a rekorddöntésre, a 250 GTO-ság azonban láthatóan mindent felülír.
Még azt is, hogy eredetileg nem is piros, hanem szürke volt. Ez igazából mindegy is, egy könnycseppet viszont jogosan morzsolhatunk el: amíg régen ezeket az autókat tényleg úgy használták, ahogyan azt Enzo Ferrari megálmodta – versenyeztek vele és olykor bizony össze is csukták –, addig mostanra nem autóként, hanem egyszerű befektetési tárgyként tekintenek rájuk. Ez nem az általános és unalmas “régen minden jobb volt”-siránkozás, hanem tény: az eladó nem egy benzingőzös milliárdos, hanem egy olyan befektető volt, aki két hónappal ezelőtt vette meg az ominózus 250 GTO-t. Bár azt nem tudjuk, mennyit fizetett érte, biztosak lehetünk abban, hogy keresett rajta.
És hogy miért nem egyértelmúen a 3851GT a legdrágább 250 GTO? Azért, mert tavaly októberben a hírek szerint 53 millió dollárt fizettek egy ’63-as példányért, csakhogy nem aukción licitáltak érte, hanem magánszemélyek között történt az ügylet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.