Nem csak külföldön, de nálunk is egyre népszerűbbek a tengeri hajóutak. Az all-inclusive ellátás keretében néhány napra összezárt több ezer utas azonban nem igazán burzsuj dolog, sokkal inkább a tehetősebb középosztály játékszere. (A statisztikák szerint 1981 óta ez a turisztikai szegmens évi átlagban évi 8,5 százalékkal bővült.) Az égető problémára megoldást jelent a Ritz-Carlton szállodalánc múlt heti bejelentése miszerint 2019-ben útjára indul a cég által üzemeltetett első ultraluxus óceánjáró mindössze 298 fő utazik majd.
Az ötlet nem teljesen új, kicsiben a Four Seasons néhány évvel ezelőtt belevágott. A The Ritz-Carlton Yacht Collection azonban ennél sokkal impozánsabb terv, ugyanis rögtön 3 hajóról szól. Az első foglalásokat jövő májusban lehet leadni a 2019 végén induló 7-10 napos utakra, amelyek jellemzően mindössze 4 kikötőt érintenek majd. A hajó a Karib-térségben, Új-Anglia partjainál, valamint Európában szeli a vizeket, de ez az útvonalterv a 2021-ben vízre bocsátandó második jachtnél, míg egy évvel később egy újabb hajóval már a Csendes-óceánra is kimerészkednek.
A tervek szerint a hajókon mindössze 149 erkélyes apartmant alakítanak ki, de lesz néhány nagyobb duplex penthouse is. A versenytársakkal szemben azonban nem csak ez lesz a különbség, hanem az is, hogy a hajó inkább az egyes állomásokra helyezi a hangsúlyt, azaz nem 5-6 órás gyors etapokban kell letudni az adott kikötőt, inkább a tartalmas helyi programokon lesz a hangsúly, így művészekkel, sztárséfekkel szerveznek különleges programot. A fedélzeten és a fedélközben természetesen a Ritz Carlton színvonalat hozzák, mind a Michelin-csillagos étterem, mind a spa tekintetében, de lesz válogatott borsort kínáló borbár is.
A viszonylag alacsony utas szám ellenére egyébként több étterem, kávézó és bár is várja majd a szerencséseket. Apropó utas szám, a kevesebb utas kisebb hajót is jelent, ami itt mindössze 190 méteres (623 láb) hosszt takar. Egészen pontosan csak a nagyokhoz képest kisebbet, mert jellemzően ekkora utas számhoz máshol csupán 200 láb hosszú hajó tartozik. Ezen viszont még pont elfér egy helikopter leszálló, miközben arra is megfelelő, hogy olyan a nagy óceánjárók számára tiltott helyeken is kikössön, mint Capri, Portofino, Mykonos, St. Tropez vagy éppen St. Barths. A cég nagyon optimista, a számításaik szerint a 400 ezer Ritz-Carlton vendégből mindössze 12 ezret kell meggyőzni - ennyi egy a hajó éves kapacitása -, hogy ezt a pihenést választja. A vízi alkalmatosságok egyenként 200 millió dollárba kerülnek, de a reményeik szerint nagyon hamar megtérül a befektetés.
Árak még nincsenek, de a célcsoport a legfelső 1 százalék, így nem is csoda, ha a teljes flotta öt hajóból áll majd. A végére még egy érdekes számadat, a tengerjáró hajók átlagosan 86-90 százalékos kihasználtsággal működnek, ezzel szemben a lánc tavaly 78 százalékot „tudott”. Ez utóbbi is kitűnő eredmény, de ha a hajón még ennél is többet tudnak...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.