Idén 50 éves az ikonikus Monaco

190422monaco1.jpg

A forma időtálló, így bizoy nem csodálkozunk azon, hogy 50 éve, még 1969-ben alkotta meg a Heuer a Monacót, azt az órát, amely kialakításának és technológiájának köszönhetően ikonikus darabbá vált. Na jó, ehhez sokat hozzátett Steve McQueen is.

A modellt 1969. március 3-án mutatták be New York-ban és Genfben, akkoriban az óra minden eleme szokatlannak hatott: kék számlappal, piros és világoskék mutatókkal, négyzet alakú tokkal - akkor ilyen formát csak a divatórák használtak - és baloldalon elhelyezkedő koronával rendelkezett.

A gyűjtők és az órarajongók körében nem vált azonnal népszerűvé a Monaco, némi idő (és marketing) kellett mire meghozta a sikert, pedig igen innovatív volt, hiszen ez volt az első vízálló, négyzet alakú tok, valamint az első automata kronográf szerkezet, a Calibre 11. (A fejlesztés egyébként Hauer, a Breitling és Hamilton három éven át tartó együttműködésének köszönhetően jött létre.) Az óra a nevét a Monaco Formula 1 Grand Prix versenyről kapta, de nem emiatt lett híres. A térképre az 1971-ben bemutatott Steve McQueen főszereplésével készült Le Mans című filmmel került fel.

A Heuer márkanév 1985-ben TAG Heuer lett, a Monaco azonban nem sokat változott, ugyan vannak új szerkezetek, de a Calibre 11 is megvásárolható, és időről időre kijönnek különleges kiadások. Az évfordulóra dobták piacra a Tag Heuer Monaco Gulf Special Edition 50th Anniversary darabokat, amelyeket az 50 szerencsés mindössze 5 750 euróért vásárolhatott meg. Ezt ugyan már elkapkodták, de ahogy eddig is, feltehetően ezután is több hasonló Heritage Monaco kiadás kerül majd a boltokba.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr5614780456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása