A világ alkoholfogyasztásában ugyan - sajnos, vagy szerencsére - nem látszik semmifajta visszaesés, a konyak iránt azonban már második éve csökkent a kereslet. Amíg 2008-ban 6,2 százalékkal mérséklődött az igény a megelőző évhez képest, addig tavaly már 12,5%-os volt a visszaesés, adta hírül az AFP. A közel 130 millió üveg, ami elhagyja a franciaországi Cognac tartományt persze így sem kevés, egy évvel ezelőtt azonban még 148,2 milliót szállítottak le. A legnagyobb, 18 százalékos visszaesést Európában regisztrálták, de Kelet-Ázsiában is közel tíz százalékkal csökkent a nemes francia rövidital iránti kereslet.
Mindez annak fényében igen meglepő, hogy két évvel ezelőtt még a világ legnagyobb alkoholistájának tartott nemzet is elkezdett átállni vodkáról konyakra. A divatot a tehetős oroszok teremtették meg, akik némi változatosságot akartak csempészni az évtizedes vodkázásba, ám később a középosztály alkoholizálásában is egyre nagyobb teret nyert a fehér borok kétszeri lepárlásával készülő ital. Akkor fél év alatt közel 50 százalékkal nőtt a konyakfogyasztás, ami csak az oroszoknál több mint évi 10 millió üveget jelentett.
A visszaeséstől azonban ők sem tudták megmenteni a konyakot, pedig ha valakikre, akkor rájuk igazán lehet számítani ezen a téren. Igaz, az utolsó negyedévben némi növekedést mutatott a konyak iránti kereslet az Egyesült Államokban, illetve Kínában, Hong Kongban és Szingapúrban. Valószínűtlennek tűnik, hogy a konyak eltűnne a palettáról, a 2001 és 2008 között világviszonylatban tapasztalható 36,8 százalékos csökkenés azonban több, mint aggasztó. Vélhetően így inkább egy, a jelenleginél is szűkebb réteg sajátja lesz, akik örömmel fizetnek tetemes összegeket a Hennessy-ért és társaikért.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.