Népszerű a gettóturizmus Indiában

„Meg akarjuk ismerni az igazi Indiát!” - hangzik az egyre gyakoribb kérés az amerikai és nyugat-európai utazási irodák alkalmazottai felé, akiknek eszükben sincs, hogy ne teljesítsék a hirtelen feltámadt piaci igényeket. Ehelyett kapnak inkább az alkalmon, és meglovagolják a Gettómilliomos (Slumdog Millionaire) című film hatalmas sikerét. A sokszoros Oscar-díjas filmtől könnyes szemű, jól szituált turisták szeretnék ugyanis első kézből megismerni a harmadik világ valóságát, az olyan társadalmi problémákat, amikről eddig legfeljebb csak a híradóból értesültek. Ahogy az utazási irodák mondják, ez az a helyzet, amikor a virágzó üzlet és az emberbaráti turizmus kéz a kézben járnak, el is nevezték tehát a jelenséget „gettóturizmusnak”. Az Abercrombie & Kent utazási iroda, mely szuperluxus szafarikat szervez, a nagy igényre való tekintettel már el is indította az A&K Philanthropy divíziót, mely a szegénynegyedekbe viszi azokat a jómódú nyugati turistákat, akik szeretnének mást is látni a Taj Mahalon kívül, de több más utazási iroda is a hasonló túrák iránti igény drasztikus növekedéséről számolt be.

Az egész jelenségről igencsak megoszlik a társadalom véleménye. Van, aki szerint visszatetsző, hogy a nyomorgókat úgy mutogatják a gazdagoknak, mint az állatkertben az állatokat, mások szerint viszont jó, hogy több jómódú ismeri meg a harmadik világ problémáit, ez talán gyökeresen megváltoztathatja majd világképüket. A The West of England’s Bristol Business School több hónapon át tartó vizsgálata szerint például a gettóturizmus mindenképpen pozitív jelenség. Fabian Frenzel kutató szerint a legfelső osztály ugyanis olyannyira el van szigetelve a valódi élettől, hogy a nyomornegyedekbe tett látogatás szinte sokkolja őket, és nagyon sokan elkezdik utána valamilyen formában támogatni a legszegényebb réteget vagy az őket segítő szervezeteket. Nem ártana viszont elgondolkodni azon, hogy a gettóturizmus virágzása annak lehet az indikátora, hogy bizony egyre szélesebbre nyílik az olló a felső és alsó rétegek között, ahol a két csoport találkozása már a turizmus kategóriájába sorolható. Apropó: egy igazi emberbarát utazási iroda igazán szervezhetne egy túrát a szegény indiaiak számára Monte-Carlóba vagy Beverly Hillsbe; azt hiszem az lenne az igazi emberbarátiság, nemde?!

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr911728214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása