Olcsó és túl felületes kijelentés lenne egy „Válság? Milyen válság?” felütéssel kezdeni a minden idők legdrágábban elkelt műkincséről szóló posztot. Az igazság az, hogy válság az van, csak éppen a leggazdagabb réteg sokat keresett azon, hogy a mélyponton vásárolt, és most már újra örömmel szórja a pénzt. Így tett az a telefonos licitáló is, aki tegnapelőtt a Christie's aukciósház New-York-i árverésén kimondta a 106 500 000 dolláros összeget (kb. 22,7 milliárd Ft) egy Picasso-festményért, és ezzel világrekordot állított fel. Ez több mint 2 millió dollárral több, mint az eddigi rekorder Giacometti-szobor, amit néhány hónappal ezelőtt adott el a konkurens Sotheby's aukciósház. Állítólag a Brody-hagyatékért is ölte egymást a két versenytárs, és végül a Christie's járt sikerrel. Christie's – Sotheby's tehát 1:0.
Az 1932-es Nu au plateau sculpteur (Akt, zöld levelek, szoborportré) című remekmű a tavaly 93 éves korában elhunyt Sidney F. Brody-é volt, és nem csak ez az egy tétel ment jól tegnapelőtt este a hagyatékából: gyűjteménye tételeiért összesen 224 200 000 dollárt adtak, míg az egész este 335 500 000 dollár (kb. 71,5 milliárd Ft) forgalmat bonyolított a Christie's. Csak érdekességképpen: ez nagyjából Széles Gábor, az 5. leggazdagabb magyar teljes vagyonának megfelelő összeg (legalábbis a Napi Gazdaság legfrissebb listája szerint). Nem csoda, hogy az este után úgy nyilatkozott Marc Porter, a Christie's amerikai divíziójának elnöke, hogy „ez egy varázslatos éjszaka volt nekünk és az egész művészeti piacnak is.” Naná. Durrantak a pezsgők, ömlött a Dom Perignon, jó kis este lehetett!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.