Pénz helyett divat kérdése, mennyit költenek a gazdagok

Amit eddig sejtettünk, most bizonyossá vált: egy bizonyos vagyoni szint felett egyáltalán nem az alapján költesz luxusholmikra, hogyan alakul vállalatod részvény-árfolyama, hanem azon az alapon, hogy divat-e. Amikor pedig arról szólnak a hírek, hogy a leépítések miatt emberek tízezrei kerülnek utcára, ráadásul ennek van némi köze a Wall Street tevékenységéhez, akkor még a szociálisan kevésbé érzékenyek is úgy gondolják, nem most kéne villantani egyet új kabrió Rolls-Royce-ukkal. Ennek a trendnek maguk a luxusgyártók örültek a legkevésbé, főleg miután 2009-ben kerek nyolc százalékkal esett vissza forgalmuk. Van azonban fény az alagút végén: az utóbbi hónapokban ugyanis egyre másra a válság végéről szólnak a hírek, ennek tanulságát pedig a gazdagok is leszűrték.

A luxusköltekezés látszólag így ismét szabad utat kapott, ennek megfelelően idénre már négy százalékos növekedést vizionál a Bain & Company. Ezzel 158 milliárd euróra nőne a luxuscikkek világpiaca, ami az egyes márkák tulajdonosait is boldoggá tenné. Az idei első negyedévben például 17 százalékkal nőtt a Tiffany forgalma, de az LVMH csoport is élénkülő keresetről számolt be, köszönhetően nagyrészt az ázsiai országok kiegészítő-fetisizmusának.

Az amerikai felsőosztály költekezése már most közel áll a válság előtti szinthez. Az évi 250 ezer dollárnál (havi 4,6 millió forintnál) többet keresők - akik a lakosság 2 százalékát teszik ki - 22,6 százalékkal költöttek többet az elmúlt negyedévben, mint az azt megelőzőben. Ez nem azt jelenti, hogy ennyivel több jövedelemre tett szert ilyen rövid idő alatt, hanem pontosan azt jelzi, a gazdagoknak elegük volt a szolidaritásból és szeretnék végre kényeztetni és jutalmazni magukat. Az ennél egy fokkal kevésbé jómódúak azonban egyelőre visszafogják magukat, nekik ugyanis még nincs akkora vagyonuk, hogy gondolkodás nélkül felvásárolhassák a Gucci kollekciót. Óvatos duhajként így csupán 1,9 százalékkal növelték kiadásaikat azok az amerikaiak, akik évi 100-250 ezer dollár (havi 1,8-4,6 millió forint) közötti jövedelemből gazdálkodhatnak. A látszattal ellentétben ez a szupergazdagoknál is fontosabb csoport a luxusmárkáknak, mivel ebbe közel 23 millió ember tartozik csak az Egyesült Államokban. Ez olyan, mintha bő két magyarországnyi ember egyensúlyozna azon a határon, hogy megengedhet-e magának egy rulettkerekes Louis Vuitton bőröndöt, vagy inkább nem.

A luxusmárkák első számú vásárlóközönsége amúgy a közhiedelemmel ellentétben nem az apuci és/vagy a gazdag idős szerető pénzét szóró huszonéves korosztályból kerül ki. A felmérések szerint az emberek 35 és 55 éves koruk között költenek legtöbbet presztízsholmikra, korábban a többségnek még nincs ehhez elég pénze, később pedig érdektelenné válnak, legalábbis kikerülnek a preferenciából.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr172044106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása