A svájcióra-index szerint nincs válság

A válság végének jelzésére számtalan módszert hallhattunk az elmúlt hónapokban, melyekből egyszer az derült ki, hogy legkorábban 2034. április 5-re állhat helyre a világgazdaság, másszor pedig az, hogy az egész csupán egy délibáb volt. A svájcióra-index sem éppen egy csalhatatlan és objektív mérce, a gazdagok költekezésének mértékét azonban jó közelítéssel mutatja.

A svájcióra-index is megerősíti azt a hipotézist, miszerint a gazdagok mostanra úgy érzik, elég volt a spórolásból és vissza nekem azt, ami jár! Ennek megfelelően áprilisban 11,5 százalékkal növekedett a svájci órák exportja az egy évvel korábbihoz képest, ezzel pedig ismét elérte a 2007-es, vagyis a válság előtti szintet. Igaz, az 1,2 milliárd frankos, vagyis 238 milliárd forintos export nagy részét a viszonylag olcsóbb darabok tették ki, ám ez így is hatalmas teljesítménynek számít. A legnagyobb piacbővülést amúgy Hong-Kongban tapasztalták, de az Egyesült Államok, Franciaország és Olaszország lakói is előszeretettel vásároltak svájci órát áprilisban. Mint tudjuk, nálunk is jól fogynak a luxusórák, a szubjektív tapasztalat pedig azt mutatja, hogy a relatíve olcsóbb, 80-200 ezer forintos órákra is van fizetőképes kereslet kereslet.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr412055644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása