Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) bulgari (5) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (13) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazas (7) utazás (109) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Burzsuj car: A Citroen DS3 vagy a MINI Cooper a menőbb?

2010.11.28. Bernie_Madoff

A burzsujság egyik ismérve, hogy az embernek van pénze és ideje (főleg ez utóbbi) arra, hogy az utolsó részletig kitalálja magát. Felfedezi a stílusát, hogy mi áll neki jól, és a táskájától a napszemüvegén keresztül a kulcstartójáig minden stimmel rajta és passzol az egyéniségéhez. Ez persze nem kevés erőforrást igényel, a mindennapi hajtásban legtöbbünk pont leszarja a kulcstartóját. De egy burzsuj sose tenne ilyet. Autóvásárláskor is elsődleges szempont, hogy a legapróbb részletekig a saját ízléséhez konfigurálhassa az autóját. A kisautók kategóriájában a MINI ezt hihetetlenül jól csinálja, viszik is, mint a cukrot. Na meg persze azért is, mert borzasztó „tömény” olyan szempontból, hogy nincs még egy ilyen apró autó, ami ennyire hatásosan hirdetné gazdájáról, hogy mennyire felvitte az isten a dolgát. Vannak azért a MINI-nek vetélytársai is, az A1-es Audi, a Volvo C30-as, az Alfa Romeo Mito, és persze a Citroën DS3-as, ami legalább ugyanannyi kombinációban létezik, mint a MINI, hiszen 4 különböző színű tető, matricák, és egy csomó felni közül választhat a tulaj. A legfrissebb A1-es Audit még nem vezettem, a Volvót és az Alfát viszont igen, és alig vártam, hogy kipróbálhassam a DS3-ast is, ami a Citroën jóvoltából most megadatott. A kérdés, hogy melyik kocsi passzol legjobban egy fiatal burzsujhoz vagy burzsujkisasszonyhoz? Ígérem a poszt végén válaszolni is fogok rá.

A magyar bemutatáskor négy divattervező illetve tervezőcsapat tervezett egyedi festést a DS3-nak: a USE Unused, Anh Tuan, a kepp showroom és a Je suis belle

De addig is hadd mondjam el, hogy mi köze van ennek a Citroennek a burzsujsághoz. Például az, hogy kicsi, erős motor van benne, teletömték egy csomó extrával és DS-nek nevezik, a márka ikonikus luxusautója nyomán. Ja, és hogy több mint 6 millióba kerül (6,105 millió Ft, de persze létezik kisebb motorral, kevesebb extrával, olcsóbban is). Mindehhez ott van az egyedi forma az oldalablakok „cápauszonyaival”, a LED-sorral, a fekete felnikkel és kétszínű fényezéssel. Ráadásul a kocsi teljes mértékben nélkülözi a retrót, ami örvendetes fejlemény. A DS3-as nagyon látványos darab, és mindenkinek tetszik. Még jobb, hogy sokkal jobb vezetni, mint akármelyik más autót a márka kínálatából. Baromi jó a futóműve, direkt a kormányzása, és sokkal összeszedettebben viselkedik, ha úgy istenigazából nyomjuk neki, mint például az Alfa Mito. A MINI Cooper S élvezeti faktorát azért nem éri el, ahhoz jobb váltó kéne, és az, hogy padlógáznál ne tépje ki a kormányt a sofőr kezéből a brutális nyomaték. A Volvo C30 viszont más világ, pontos és precíz, de teljesen steril darab. Minden vadság hiányzik belőle. A BMW-Peugeot/Citroen fejlesztésű motor is tökéletes, a 155 lóerő ugyan nem szakítja le az ember fejét gyorsításkor, de azért lehet vele mókázni, erre szokás azt mondani, hogy pont elég. A kocsi egyedül belül okozott egy kis csalódást, az új (és a nagyon régi) Citroenekhez képest kicsit kevés benne az ötlet. Mindent elmond azonban a pozícionálásról, hogy a kormány közepén nem Citroën, hanem DS-embléma van.

Szóval a kategória királya, és legkívánatosabb autója nekem még mindig a MINI, csakhogy a 184 lóerős Cooper S alapára 7,278 millió forint, de úgy felszerelve, mint ez a Citroën, már közelebb van a 9 millióhoz, mint a nyolchoz. A buta futóművű Alfánál a DS3 egyértelműen jobban tetszik, ráadásul menőbb is, de ez persze szubjektív. Na de elég burzsuj? Abszolúte. Simán elhiteti magáról, hogy pici mérete ellenére egy valag pénzbe került, és valljuk be, a személyre szabhatóság és a különleges részletek mellett pont ez kell a célközönségnek. Nekem is kéne, de szerencsére, mivel Citroën, 3 éves korában talán már a felét sem fogja érni újkori árának. Na akkor kell rá lecsapni. Akkor már nem burzsujság lesz egy ilyet birtokolni, hanem egyszerűen csak menő.

komment

Címkék: mini francia autó citroen burzsujcar

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr962478886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.