Ez egy Dolce & Gabbana fotó, az alsó kép pedig D&G
Bár ki lehetett volna kergetni a világból az orbitális méretű D&G feliratos övekkel, pólókkal és napszemüvegekkel, azért mégiscsak kár, hogy a március elején felröppent hírt, miszerint megszűnik a Dolce & Gabbana olcsóbb márkája, a D&G, most már többen, több helyről is megerősítették. Érdekes helyzetbe kerülnek ezzel a forgalmazók, mivel éppen most rendelnék meg az üzletek a 2011/12 őszi-téli kollekció darabjait. Hát most már sokan nem fogják. A 2012-es tavaszi/nyári kollekció lesz ugyanis az utolsó a márka történetében.
A Dolce & Gabbana fiatalosabb, vagányabb és kicsivel olcsóbb márkája a válság áldozata, hivatalosan a „szerkezetátalakítási stratégia” miatt kellett megszűnnie. Már akkor lehetett sejteni, hogy baj lesz, mikor az IT Ittierre, ami 10 éve forgalmazza a D&G-t áruházakban és többmárkás boltokban, felszámolás alá került, a Dolce & Gabbanának tehát vissza kellett vennie a forgalmazást. Az utolsó csepp pedig az volt, hogy az év elején Japánban be kellett zárni 15 üzletet és a hatalmas, 1000 m2-es moszkvai bolt is rosszul ment. A milánói pletykák szerint a döntésnek éppen ideje volt, hiszen a D&G designban egyre gyengébb volt, miközben húzós összegek szerepeltek az árcédulán. A Dolce & Gabbana boltokkal ellentétben ráadásul az Ittierre már az átlagos bevásárlóközpontokba is bevitte a D&G-t, gyengítve ezzel a sokkal exluzívabb Dolce & Gabbana presztízsét is. Arról nem is beszélve, hogy a D&G az anyamárkától is vett el vásárlókat. Az új stratégia szerint a Dolce & Gabbanát feljebb tudják majd pozícionálni, hogy újra elérje a Gucci és a Prada presztízsét és designját. Kíváncsi leszek.
Érdekes trend egyébként, hogy sorra szűnnek meg a luxusmárkák másod- harmadmárkái, hiszen nincs már Just Cavalli, GF Ferre vagy Versace Jeans Couture sem. A válságban úgy tűnik, hogy csak a nagyon erős márkaidentitás, a tökéletes minőség és a csúcs, ugyanakkor klasszikus design élhet túl. Nem véletlen, hogy az anyamárkák viszont egyre döntik meg az eladási rekordokat, a Louis Vuitton pedig annyira szárnyal, hogy bevételei lassan magyar költségvetésnyi lyuknyi szintet érnek el.
A döntés értelmében előbb-utóbb meg fog tehát szűnni Budapesten az Andrássy úti D&G üzlet is, talán még idén, gondolom hatalmas akciókkal kiárusításkor. Információim szerint egyébként a központ minden D&G üzletnek felajánlja, hogy alakuljon át Dolce & Gabbanává, csakhogy ott a brandbook szerint olyan berendezést kell megvenni (pl. muránói csillár és hasonlók), ami egy kisebb (nagyobb) vagyonba kerül. A bolt tulajdonosának, Andrusch Józsefnek azonban nem feltétlenül éri meg az átalakítás: Budapest sajnos még nem az a hely, ahol egy ilyen topmárka 400 m2-es üzletben rentábilis tudna lenni - bár ki tudja. A D&G-t nem sajnálom különösebben, egy kisebb Dolce & Gabbanának viszont nagyon örülnék.
Utolsó előtti fotó: trendmagazin.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.