Mark Izatt, a Vertu igazgatója, aki munkaidőben száguldozik motorcsónakkal a Temzén az orosz partnerekkel
Mark pontosan úgy fest, mint minden jóravaló angol felsővezető. Méretre csináltatott zakó, frissen borotvált arc, tökéletesen belőtt haj és éppen annyira félrecsúszott nyakkendő, ami jelzi: ő nem egy német direktor, hanem egy rendes skót, szoknya nélkül. Az a fickó, akin érződik, hogy a pozíciójából fakadóan akár egy mérhetetlenül unalmas corporate soldier is lehetne, de a tökéletesen PC mondatok mögött érezzük azt, hogy ő mégsem az a fajta. Ha még nem említettem volna: ő a Vertu egyik igazgatója, aki a napokban Budapestre látogatott - hogy pontosan milyen apropóból, arra nem jöttünk rá, de őszintén: nem mindegy?!
A készülékek ára egymillió forint felett indul, a tokokért jellemzően 100-120 ezer forint közti összeget kérnek
Habár nem ismerünk sokat Mr. Vertu életéből, azért akad néhány támpont, ami alapján kimondottan szimpatikus fickó. Például blogot ír, nem is akármilyet: az LHR - JFK bejegyzései zömében a Heathrow-n, vagy a New York-i JFK repülőtereken, esetleg pedig a kettő között utazva születnek. A legfrissebb - június 4-i - posztban éppen azt ecseteli, milyen volt az orosz üzleti partnerekkel egy nagyteljesítményű motorcsónakkal száguldozni, pontosabban üldözni egy másik hajót a Temzén. Ennek fényében vajon mikről szólnának azok a sztorik, amiket nem írhat le?
Hogy a hazai látogatásnak pontosan mi is volt az apropója, arra nem derült fény. Lehet, hogy valamin titokban nagyon törik a fejüket, de az is lehet, hogy Mark csak erre járt és beugrott, ha pedig már itt volt, akkor összehívtak a tiszteletére néhány vendéget is. Ettől függetlenül persze mondott érdekes dolgokat még akkor is, ha az egyik legérdekesebb kérdésről, az eladott darabszámokról egyáltalán nem nyilatkozhat. Igaz, az üzlet 2008-as megnyitóján elhangzott, hogy a prágai bolt forgalmát szeretnék elérni, illetve túlszárnyalni, ami jellemzően havi húsz eladott telefont jelentett volna. Azt ellenben elárulta, hogy globálisan a várakozásokon felül teljesít a Vertu. (A piaci pletykák szerint a hivatalos maszlag mögött nálunk azért ennyire nem fényes a helyzet, és em véletlen, hogy most nem kommunikáltak darabszámot. A válság mellett állítólag az indulásnál is túlzottan optimisták voltak a tervek.)
A legkevesebb is bő egymillió forinttól induló Vertuk előnyeit már jól ismerjük: szépek, okosak és kijelzőjük leginkább csak akkor karcolódik össze, ha átmegy rajtuk egy lánctalpas munkagép. No meg ott van persze a Concierge szolgáltatás, ami a közhiedelemmel ellentétben nem alanyi jogon, csak a vásárlást követő első évben jár a telefonhoz. Rossz hír a nyelvekkel hadilábon állóknak, hogy magyarul még véletlenül sem szólal meg a call centeres személyi asszisztens, ellenben kilenc nyelven 24/7-es szolgáltatást biztosítanak. A preferált nyelvet a Concierge szolgáltatás első hívásánál lehet beállítani és ekkor lehet testre szabni a szolgáltatási rendszert is. A csomag ára egy évre 1850 font, vagyis 565 ezer forint, de ennek bő kétszerese, négyezer font (1,22 millió forint) a kibővített concierge. Ez egy jóval személyesebb kiszolgálási forma, ahol egy ügyfélhez egy dedikált kapcsolattartó jár, aki azonnal haptákba vágja magát, amint csak rá gondolunk.
A legkomolyabb szolgáltatás a Concierge Ultimate, aminek nincs ára. Ez esetben ugyanis minden egyéni megállapodás kérdése, ennek keretein belül pedig akár hús-vér személyi titkárral is utazhatunk hónapokon keresztül, aki éppúgy elintézi nekünk a Tanzániába elefántháton való bevonulást, mint az iglu építést az Antarktiszon. Ezt azért kipróbálnám.
Fotók: JD Rockefeller
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.