Újjászületett a rózsabáró villája

Nem is olyan rég Antibes dombjait, Biot és Vallauris környékét még rengeteg üvegház borította, melyek több mint 500 rózsanemesítő és virágnagykereskedő tulajdonában álltak. Közülük a Cap d 'Antibes-i székhelyű Meilland család emelkedett ki, akik vagyonukat a „béke rózsával” alapozták meg, mely annyira értékes volt, hogy amikor a németek a II. világháborúban megszállták Franciaország egy részét, a rózsát saját maguk csempészték ki, nehogy a nácik kezére jusson.

Francis Meilland sikere csúcsán olyan neoprovanszál stílusú villát rittyentett a domboldalra, melynek mindenki a csodájára járt. Az ’50-es évek elején nem volt túl gyakori Európában az ilyen monumentális építkezés, de a La Roseraie névre keresztelt ház igazi vonzerejét mégsem mérete, hanem fekvése adta. A villa magas támfalakra épült, tökéletes kilátással a tulajdonos rózsakertjeire és üvegházaira, na meg Cannes-i öbölre, melynek türkiz vizén már akkor is rengeteg fehér vitorlás ringott. Nem csoda, hogy Meilland házában gyakori vendégek voltak a színészek, operaénekesek, festők és politikusok, akiket alig lehetett kirobbantani onnan, annyira szerettek a télikertben és a medencében henyélni, iszogatni és ismerkedni. A házban egészen 1958-ig volt nagy a jövés-menés, Francis Meilland 46 éves korában bekövetkezett haláláig szórakoztatta vendégeit.

Ez volt a villa fénykora, 40 évvel később viszont már „csak” egy zegzugos, többszintes kastély volt elhanyagolt környezettel, omladozó középületekkel körülvéve, gyomos kertekkel szegélyezve. A korábbi rózsamezőkhöz képest siralmas volt a látvány, és évekig úgy tűnt, hogy senkit sem izgat az 5 hektáros területen álló villa az Azúrpart egyik legdöbbenetesebb kilátásával. Két angol kellett hozzá, hogy a La Roseraie újra a régi ámulatot váltsa ki az arra járó emberekből, Hon Barry és Diana McFadzean. 2000-ben vásárolták meg a házat, és már több mint 10 éve renoválják, irdatlan összeget költve rá, noha még mindig nincs teljesen kész.

A 9 hálószobás és 9 fürdőszobás, könyvtárral, dolgozóval, mozival felszerelt, óriási télikerttel rendelkező ház persze csupán majdnem tökéletes állapotában is óriási érték. Elég csak megnézni a villa alá épített medencét, amiből tényleg páratlan a kilátás, azt hiszem ezt hívják „unique selling pointnak”. A berendezés egyébként biztosan nem az, persze nincs vele gond, de egy ilyen értékű házhoz azért sokkal extrább és kifinomultabb enteriőrt képzelnék el. A brit házaspár hatalmas baráti összejöveteleket szervez, persze mikor csak ketten vannak, kicsit nagynak érzik a pazar villát. Két embernek, 8 macskának, és a természetesen Rosie-nak keresztelt golden retrievernek nagy is az irdatlan komplexum, éppen ezért eladják.

A házban nagy lehetőség van, több kisebb-nagyobb – szám szerint 8 - melléképület is jár ugyanis hozzá, így kicsi, de elegáns szállodának sem lenne utolsó. Az ára viszont még a francia riviérához szokott vásárlóknak is irtózatos: 79,2 millió dollárért árulják, ami több mint 15 milliárd forint. Csak összehasonlításképpen: a budapesti Le Meridien szállót tavaly 16 milliárdért tervezte eladni Yuli Ofer, és az mégiscsak egy többszáz szobás belvárosi ötcsillagos szálloda. A La Roseraie talán kissé túlméretezett, és sok más helyi kastélyhoz képest nem több száz, hanem csak néhány évtizedes múltja van, mégis Antibes környékének egyik legkomolyabb magánháza.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr493000310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása