Most már tényleg nem sokat kell várni a Porsche Design szuperjachtjára. A 2008-ben bejelentett és tavaly tavasszal néhány kémfotón már szerkezetkészen látható katamarán pre-launch „Making of the RFF 135 by Porsche Desing” partija tegnap ért végét. A hajó ugyan még nincs kész, tehát új fotók sincsenek, de azért van néhány info, ami érdekes lehet. Ilyen például az ára, ami a korábban várt 20 millió euró helyett 35 millió euró lesz.
A Royal Falcon Fleet és a Porsche Design Studio közös alkotása persze nem változott mindenben, ami maradt például az a hossz, a névből adódóan 135 láb, azaz több mint 41 méter. Továbbra is
10 fős vendégsereg pihenheti ki magát a 4 suite-ben és az 1 elnöki lakosztályban, és a kényelemről még mindig 10 fős személyzet – itt már csak a kapitánynak és az első tisztnek van külön kabinja, a többieket kettesével helyezik el -
gondoskodik. Sőt, már azt is tudni lehetett, hogy a maximális sebessége a két 4614 lóerős motorral 30 csomó. A korábban
írt 472 négyzetméret azonban csak a belső terület, van még további 200 négyzetméter szabad fedélzet az olyanok miatt, mint a külső jakuzzi és a sülyeszezett medence. Az összesen 4 szinten így minden jól elfér, állítólag lesz hely helikopternek is, igaz, a számítógépes grafikák alapján én sehol nem látok helyet a le- és felszállásra. (A szingapúri cég már tervezi a Porsche Design RFF 211 modellt is, ezen bezzeg már ott van a helipad. A lenti képen ez látható.)
Az ár persze változhat (felfele), hiszen még van lehetőség extra kérések teljesítésére. A "kispénzűeknek" a Royal Falcon Fleet egyébként
meghirdette az RFF 135-re a résztulajdonosi programot. Így akár 5 vagy 10 százalékos tulajdonosai is lehetünk az exkluzív katamaránnak. A résztulajdonlás egyébként igen népszerű még burzsuj körökben is, hiszen a 2,5 millió euróra becsült éves fenntartási költségek (biztosítással és személyzettel együtt) legalább megoszlanak, és 52 hetet úgysem tölt senki a fedélzeten.
Az RFF némi tulajdonrészt megtart magának, mert néhány hét kell a karbantartásra, az áthajózásra – a jacht a Karib-térségben és a Földközi-tengeren hajózik -, sőt ki is lehet majd bérelni egy-egy hétre, így évente a tervek szerint csak 40 hét lesz az eladó. Na, de persze mennyiért? A 10 százalékos csomag 4 millió euró, amiért 2x1 és 1x2 hetet lehet eltölteni a hajón, míg 5 százalékért 2,3 millió eurót kell fizetni, amiért 2x1 hét jár. Aki nem használja ki az összes hetet, az az RFF-el karöltve szintén kiadhatja. Szezontól függően 150/245 ezer euróba kerül egy hét, és ami jó, hogy a szingapúriak szerint holtidő nincs is, hiszen nyáron Európában, télen pedig a Karib-térségben a vállalati ügyfelek állandó keresletet biztosítanak. A tulajdonlás egyébként csak 8 évre szól, a cég szerint ugyenis ezután már nem lehet nyereségesen üzemeltetni a rendszert, így a hajókat eladják, a pénzt pedig arányosan szétosztják. Valóban, így már tényleg megéri!
A hajóból egyébként most két darab készül, így ha valóban megveszik az egyiket, akkor is fut a résztulajdonosi program. A jövőben pedig a kereslettől függően évente további 1-2 darab készülhet.