Hamarosan tíz új üzlet nyílik, de egyik sem az Andrássyn
Az egy dolog, hogy a luxusmárkáknak jól megy, az viszont már egészen félelmetes, hogy 150 ezer forinttól induló sálakra és kétmilliós táskákra ekkora kereslet van. Igen, a Hermèsről van szó, akik az első félévben laza 50 százalékkal, közel 100 millió euróval növelték nyereségüket az egy évvel korábbival összevetve.
Az idén 174 éves francia luxusmárka fél év alatt 291 millió eurót keresett a Kellyken és Birkineken, ami legfőképpen azért meglepő, mivel a tetemes gyarapodásért semmi olyat nem tett, amit korábban nem csinált volna. A növekedés oka egyszerűen a nagyobb kereslet: ez az amerikai és az ázsiai piacra igaz hatványozottan, előbbi bő 34, utóbbi 30 százalékkal gyarapodott, de a hazai francia piacon is 21%-kal sikerült növekedniük. A legnagyobb kereslet-növekedést a ready-to-wear holmik, illetve a kiegészítők iránt tapasztalták, mindkettőre bő 30%-kal nőtt a váráslói igény.
Az első félévben tapasztalt 22 százalékos forgalomnövekedés láttán nem maradhatott el a bővítés sem. Idén eddig 363 új alkalmazottat vettek fel (velük együtt összesen 8729-en dolgoznak a Hermès-nek), a közeljövően pedig tíz új üzletet terveznek nyitni - de ne legyen kétségünk afelől, hogy nálunk nem lesz Birkin-mekka. Persze lehet, hogy szeretnénk azt hinni, hogy nálunk is sokan vennének alsó hangon kétmillió forintba kerülő táskát, de nemzetközi viszonylatban ez sajnos nem igaz. Érdekesség, hogy csak az idén 69 százalékkal nőttek a részvények értékei, ami egyúttal annyit is tesz, hogy (ismét) jó lóra tett a Bernard Armault, aki az LVMH-n keresztül jelenleg a Hermès 21 százalékát birtokolja.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.