"A gyémánt nem túlzás" - interjú Pierre Bernheimmel, a Raymond Weil igazgatójával


A Weil család

A Raymond Weil egyike az utolsó, független, családi tulajdonsban lévő márkáknak. A viszonylag fiatal cégnél az alapító még részt vesz a napi munkában, de a cégvezetésben az unokák is benne vannak. Svájci minőség megfizethető áron.

Mi különbözteti meg a Raymond Weil-t a többi svájci óramárkától?

A Raymond Weil egyike az utolsó, független, családi tulajdonban lévő vállalkozásnak. A céget a nagyapám, Raymond Weil alapította, aki előrehaladott kora ellenére ma is aktívan jelen van a vállalat életében, így mi is profitálhatunk abból a 65 éves szakmai tapasztalatából. Jelenleg őt a svájci óragyártás élő legendájának tartják. Neki köszönhetően a vállalat szilárd alapokon nyugszik, mi, a fiatalabb generáció pedig szüntelenül arra törekszünk, hogy olyan órákat készítsünk, amelyek magukon viselik a márka legfontosabb értékeit, a függetlenséget, kreativitást és az óragyártáshoz elengedhetetlen szakértelmet.

Miben jelent erősséget a családi jelleg a svájci óragyártó piacon?

Egy független, családi tulajdonban álló vállalkozásnak sok előnye van. Ez leginkább abból a szoros kapcsolatból fakad, ami a családtagokat összeköti. Állandó kapcsolatban állunk egymással, hiszen az elnök-vezérigazgató az édesapám, Oliver Bernheim, a fivérem, Elie pedig szintén igazgató. A nap minden percében elérjük egymást, és ez azt eredményezi, hogy szükség esetén gyorsan tudunk dönteni és lépni is. 


Itthon az OREX-ben kell keresni

A márka kínálatán belül a férfi vagy a női karórák a keresettebbek?

Jelenleg az eladásaink 60 százalékát a férfi karórák teszik ki. Az elmúlt 10 évben azt láttuk, hogy férfi vásárlóink körében nagyon megnőtt az érdeklődés az olyan mechanikus órák iránt, mint a kronográfok és a holdfázis kijelzős szerkezetek. Számukra terveztük meg a nabucco kollekciót, illetve a mindennapi városi viseletre szánt freelancer órákat. Tavalyelőtt, 2010-ben egy kizárólag mechanikus órákat magában foglaló kollekcióval álltunk elő, a rendkívül elegáns és klasszikus maestro-val, amellyel az egyik legjobb eladásunkat értük el.

A női karórák piacán viszont az automata időmérők iránti kereslet figyelhető meg. Ez inspirálta a Raymond Weil vállalatot arra, hogy kifejlessze az ívelt vonalaival törékenység nőiességet sugárzó jasmine kollekciót, amely az utóbbi félévben, mióta piacra dobtuk, hihetetlen sikert arat a hölgyek körében.

Mely márkákat tartják a legnagyobb konkurenseknek?

Ez attól függ, milyen szempontból nézzük; minőség, stílus, kényelmi fokozat, árkategória. Ha mindezeket együtt akarjuk figyelembe venni, akkor elmondható, hogy a Raymond Weil egyedülálló pozíciót foglal el a piacon. Hiszen valóban olyan elegáns, klasszikus óráink vannak, amelyek ugyanakkor új megoldásokat is felvonultatnak és mindenekelőtt kényelmesen viselhető darabok. A svájci óragyártás legnemesebb hagyományait követve elkészített óráinkat pedig megfizethető áron kínáljuk.


A nemesfém és a drágakövek sosem mennek ki a divatból

A Raymond Weil kimondottan erős a női ékszerórákban. Tapasztalataik szerint hasonló igény van a nemesfémekkel és drágakövekkel díszített órákra most, mint néhány évvel ezelőtt?

Bizonytalan időszakokban a vásárlóknak azokat az igazi értékeket kell keresniük, amelyek értékállók és időtlenek. A klasszikus Raymond Weil órák visszaigazolják viselőjük választását, ami sokkal inkább az ésszerűségen, mint a pillanatnyi extravagáns divatstílusok követésén alapul. A gyémántok használata nem tartozik a túlzások közé, ezek a drágakövek mit sem veszítenek értékükből az idő múlásával. Gyönyörűen díszíthető velük a mechanikus óraszerkezet, amely egyre népszerűbbé válik a nők körében is.

A gyémántokkal díszített Raymond Weil női órák mindig kelendőek. A hölgyek biztosan megtalálják nálunk álomórájukat akár a klasszikus rozsdamentes acélt preferálják néhány brillel, akár az automata darabokat, mint amilyenek például a jasmine kollekció órái, amelyeknek vörösarany tokja a csillogó gyémántokkal bengáli fényeket idéznek.

A kollekciók zenei inspirációja Raymond Weil úr személyes ízlését tükrözik vagy ennek valami más oka is van?

A zene mindig központi helyet foglalt el a Raymond Weil világában. A céget alapító nagyapám nagy rajongója a klasszikus és komolyzenének, amely a kezdetektől fogva inspiráló erőt jelentett például az első kollekciók elnevezésénél is. Szenvedélyes zeneszeretetét örökölte tőle édesanyám is, aki zongoraművésznő lett. Folytatva a családi hagyományt, a bátyám, Elie és jómagam is muzsikusok vagyunk. A kortárs zene is nagy szerepet játszik az életünkben. Támogató partnerei vagyunk az olyan neves zenei versenyeknek, mint pl. a Brit Awards, és anyagilag is támogatjuk, szponzoráljuk a jövő generációk zenei tehetségeit.


Zenei inspiráció

Melyik a legerősebb piacuk? Melyek azok az országok, illetve régiók, ahol a közelmúltban terjeszkedtek, illetve a közeljövőben terveznek?

A márka 35 éve lépett ki a nemzetközi piacra, ahol azóta jelenlétünk folyamatosan nő. Ma már több mint 90 országban körülbelül 3500 üzletben vagyunk jelen. Hosszú éveken át az Egyesült Államok és Nyugat-Európa volt a legerősebb piacunk, de az utóbbi időben Kína is felzárkózott. A Raymond Weil a közeljövőben is folytatja terjeszkedését, új szalonokat és shop-in-shop-okat nyitunk világszerte, de főként Kínában és Indiában. Az indiai leányvállalatunkat 2010-ben nyitottuk meg, amely most már a dél-ázsiai terjeszkedésünk központja.

Melyik jelenlegi modellre a legbüszkébb? Melyik a személyes kedvence?

Több Raymond Weil modell is van, amelyet magam is szívesen viselek az adott élethelyzettől függően. Ilyen a parsifal chrono a fekete számlappal, a vörösarany tokkal és a fekete bőrszíjjal, ami a maga diszkrét eleganciájával ideális viselet munka közben. De ilyen az új maestro holdfázis kijelzős óra is, amely rendkívül elegáns, klasszikus vonalvezetésével, a királykéktől az ezüst különféle, mély árnyalataiban pompázva bármilyen formális rendezvényen emeli viselője outfitjét. A városi, szabadidős tevékenységekhez tervezett freelancer órát pedig akkor veszem fel, amikor hobbimnak, a repülőgép-vezetésnek hódolok. De az is igaz, hogy mindig a legújabb kollekció a nagy kedvencem, most például azok a darabok, amelyekkel a márciusi Baselworldre készülünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr283533390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása