A Weil család
A Raymond Weil egyike az utolsó, független, családi tulajdonsban lévő márkáknak. A viszonylag fiatal cégnél az alapító még részt vesz a napi munkában, de a cégvezetésben az unokák is benne vannak. Svájci minőség megfizethető áron.
Mi különbözteti meg a Raymond Weil-t a többi svájci óramárkától?
A Raymond Weil egyike az utolsó, független, családi tulajdonban lévő vállalkozásnak. A céget a nagyapám, Raymond Weil alapította, aki előrehaladott kora ellenére ma is aktívan jelen van a vállalat életében, így mi is profitálhatunk abból a 65 éves szakmai tapasztalatából. Jelenleg őt a svájci óragyártás élő legendájának tartják. Neki köszönhetően a vállalat szilárd alapokon nyugszik, mi, a fiatalabb generáció pedig szüntelenül arra törekszünk, hogy olyan órákat készítsünk, amelyek magukon viselik a márka legfontosabb értékeit, a függetlenséget, kreativitást és az óragyártáshoz elengedhetetlen szakértelmet.
Miben jelent erősséget a családi jelleg a svájci óragyártó piacon?
Egy független, családi tulajdonban álló vállalkozásnak sok előnye van. Ez leginkább abból a szoros kapcsolatból fakad, ami a családtagokat összeköti. Állandó kapcsolatban állunk egymással, hiszen az elnök-vezérigazgató az édesapám, Oliver Bernheim, a fivérem, Elie pedig szintén igazgató. A nap minden percében elérjük egymást, és ez azt eredményezi, hogy szükség esetén gyorsan tudunk dönteni és lépni is.
Itthon az OREX-ben kell keresni
A márka kínálatán belül a férfi vagy a női karórák a keresettebbek?
Jelenleg az eladásaink 60 százalékát a férfi karórák teszik ki. Az elmúlt 10 évben azt láttuk, hogy férfi vásárlóink körében nagyon megnőtt az érdeklődés az olyan mechanikus órák iránt, mint a kronográfok és a holdfázis kijelzős szerkezetek. Számukra terveztük meg a nabucco kollekciót, illetve a mindennapi városi viseletre szánt freelancer órákat. Tavalyelőtt, 2010-ben egy kizárólag mechanikus órákat magában foglaló kollekcióval álltunk elő, a rendkívül elegáns és klasszikus maestro-val, amellyel az egyik legjobb eladásunkat értük el.
A női karórák piacán viszont az automata időmérők iránti kereslet figyelhető meg. Ez inspirálta a Raymond Weil vállalatot arra, hogy kifejlessze az ívelt vonalaival törékenység nőiességet sugárzó jasmine kollekciót, amely az utóbbi félévben, mióta piacra dobtuk, hihetetlen sikert arat a hölgyek körében.
Mely márkákat tartják a legnagyobb konkurenseknek?
Ez attól függ, milyen szempontból nézzük; minőség, stílus, kényelmi fokozat, árkategória. Ha mindezeket együtt akarjuk figyelembe venni, akkor elmondható, hogy a Raymond Weil egyedülálló pozíciót foglal el a piacon. Hiszen valóban olyan elegáns, klasszikus óráink vannak, amelyek ugyanakkor új megoldásokat is felvonultatnak és mindenekelőtt kényelmesen viselhető darabok. A svájci óragyártás legnemesebb hagyományait követve elkészített óráinkat pedig megfizethető áron kínáljuk.
A nemesfém és a drágakövek sosem mennek ki a divatból
A Raymond Weil kimondottan erős a női ékszerórákban. Tapasztalataik szerint hasonló igény van a nemesfémekkel és drágakövekkel díszített órákra most, mint néhány évvel ezelőtt?
Bizonytalan időszakokban a vásárlóknak azokat az igazi értékeket kell keresniük, amelyek értékállók és időtlenek. A klasszikus Raymond Weil órák visszaigazolják viselőjük választását, ami sokkal inkább az ésszerűségen, mint a pillanatnyi extravagáns divatstílusok követésén alapul. A gyémántok használata nem tartozik a túlzások közé, ezek a drágakövek mit sem veszítenek értékükből az idő múlásával. Gyönyörűen díszíthető velük a mechanikus óraszerkezet, amely egyre népszerűbbé válik a nők körében is.
A gyémántokkal díszített Raymond Weil női órák mindig kelendőek. A hölgyek biztosan megtalálják nálunk álomórájukat akár a klasszikus rozsdamentes acélt preferálják néhány brillel, akár az automata darabokat, mint amilyenek például a jasmine kollekció órái, amelyeknek vörösarany tokja a csillogó gyémántokkal bengáli fényeket idéznek.
A kollekciók zenei inspirációja Raymond Weil úr személyes ízlését tükrözik vagy ennek valami más oka is van?
A zene mindig központi helyet foglalt el a Raymond Weil világában. A céget alapító nagyapám nagy rajongója a klasszikus és komolyzenének, amely a kezdetektől fogva inspiráló erőt jelentett például az első kollekciók elnevezésénél is. Szenvedélyes zeneszeretetét örökölte tőle édesanyám is, aki zongoraművésznő lett. Folytatva a családi hagyományt, a bátyám, Elie és jómagam is muzsikusok vagyunk. A kortárs zene is nagy szerepet játszik az életünkben. Támogató partnerei vagyunk az olyan neves zenei versenyeknek, mint pl. a Brit Awards, és anyagilag is támogatjuk, szponzoráljuk a jövő generációk zenei tehetségeit.
Zenei inspiráció
Melyik a legerősebb piacuk? Melyek azok az országok, illetve régiók, ahol a közelmúltban terjeszkedtek, illetve a közeljövőben terveznek?
A márka 35 éve lépett ki a nemzetközi piacra, ahol azóta jelenlétünk folyamatosan nő. Ma már több mint 90 országban körülbelül 3500 üzletben vagyunk jelen. Hosszú éveken át az Egyesült Államok és Nyugat-Európa volt a legerősebb piacunk, de az utóbbi időben Kína is felzárkózott. A Raymond Weil a közeljövőben is folytatja terjeszkedését, új szalonokat és shop-in-shop-okat nyitunk világszerte, de főként Kínában és Indiában. Az indiai leányvállalatunkat 2010-ben nyitottuk meg, amely most már a dél-ázsiai terjeszkedésünk központja.
Melyik jelenlegi modellre a legbüszkébb? Melyik a személyes kedvence?
Több Raymond Weil modell is van, amelyet magam is szívesen viselek az adott élethelyzettől függően. Ilyen a parsifal chrono a fekete számlappal, a vörösarany tokkal és a fekete bőrszíjjal, ami a maga diszkrét eleganciájával ideális viselet munka közben. De ilyen az új maestro holdfázis kijelzős óra is, amely rendkívül elegáns, klasszikus vonalvezetésével, a királykéktől az ezüst különféle, mély árnyalataiban pompázva bármilyen formális rendezvényen emeli viselője outfitjét. A városi, szabadidős tevékenységekhez tervezett freelancer órát pedig akkor veszem fel, amikor hobbimnak, a repülőgép-vezetésnek hódolok. De az is igaz, hogy mindig a legújabb kollekció a nagy kedvencem, most például azok a darabok, amelyekkel a márciusi Baselworldre készülünk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.