Éppen kezdtük volna temetni a magyar luxuspiacot... Egyrészt ugye hiányoljuk a hazai burzsuj réteget, másrészt az Andrássy úti üzletek forgalma sem éppen arról árulkodik, hogy a dollármilliomosok legkedveltebb célpontjai közé tartozna Budapest. Szerencsére vannak nálunk optimistábbak, vagy legalábbis olyanok, akik sokkal többet tudnak. Magyarország ugyanis (ismét) felkerült a private jet térképre.
Még a Burzsuj blog sem létezett - persze az ötlet már meg volt -, amikor 2009 nyarán a tököli reptéren leszállt a NetJets Europe, a világ legnagyobb magánrepülőgép légitársaságának egyik gépe. A szűkebb publikum előtt Vadim Horiszny, a cég magyarországi üzleti stratégia kivitelezéséért felelős vezetője elmondta, hogy felismervén a légi utaztatás iránt jelentősen megnövekedett hazai igényeket erősítik itteni jelenlétüket és beruházásaikat. A szakember akkor azt is elmondta, hogy 2008-ban 371 járatot indítottak Magyarországra, elsősorban Budapestre. A tervekkel kapcsolatban elhangzott, hogy az akkor meglévő egy tucatról mintegy 30-40 főre szeretnék bővíteni a hazai megrendelői kört. Arról sajnos nem tudni, ebből mennyi valósult meg, és végül a magyar burzsujok a résztulajdonosi programban vettek inkább részt, vagy csupán időalapú jet cardokat vásároltak.
A NetJets Europe szerint egy magángép évente 800 órányi repülésre alkalmas, egy átlagos üzletember azonban ebből csupán 160 órát vesz igénybe (Ezen a képen kívülről, míg lent belülről látható a Hawker)
A cég mindenesetre dolgozik – legalábbis néhány exkluzív magyar magazinban hirdet -, de igen diszkrét, nem csap maga körül nagy felhajtást, így viszont majdnem el is feledkeztünk róla. Egészen addig, amíg a héten be nem jelentette a vezető brit magánrepülőgép-bérlő szolgáltató, a PrivateFly, hogy Közép-európában is felszáll, Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában is elindítva a szolgáltatását. A cég állítása szerint ők abban különlegesek, hogy a weboldalon keresztül azonnali árajánlatot lehet kapni a több mint 7000 repülőgépet számláló globális hálózatából. Egyébként viszonylag friss cégről van szó, hiszen csupán 2008-ban alapították, de a növekedése valóban látványos. A vállalat vezérigazgatója és alapítója Adam Twidell úgy nyilatkozott, hogy egyre több ügyfelük van Közép-Európából, és ebben a régióban további jelentős növekedés várható. Az üröm az örömben - legalábbis nekünk -, hogy a lengyel és a cseh piacot emelte ki, ahol 2011-ben az üzleti repülőutak száma 11, illetve 13 százalékkal nőtt.
Mi természetesen a hazai megrendelésekért szorítunk, így rögtön ki is néztünk erre a hétvégére egy St. Tropez-i kirándulást. A választott gép elég jó, egy Hawker 800, amely esetében pénteki indulással-vasárnapi érkezéssel potom 18 ezer euró, mintegy 5 millió forint az út. (Tehát az ár nem per kopf értendő.) Az alig több mint másfélóra repülő út így minden bizonnyal a legnagyobb kényelemben telik. Az előbbi ár kétharmadáért kisebb kompromisszumok árán egy Cessna C525 vagy egy C550 is választható, azoknak akik viszont a fogukhoz verik a garast egy sima kisrepülőgép javasolható. A pilótával együtt mindössze három személyes alkalmatosság esetében viszont le kell mondani a stewardessről és a bőrülésekről, igaz, ezért csak alig több mint ötezer eurót kell fizetne.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.