Eredetileg piros volt, a svéd versenyző Ulf Norinder tiszteletére kapta később a rendhagyó fényezést
Okkal érezheti magát az élet nagybetűs császárának az, aki egy Ferrari 250 GTO volánja mögött autózik a girbegurba francia vidék útjain. Pláne akkor, ha övé az autó, hiszen az önmagában is feltételezi, hogy kvázi elkölthetetlen vagyonnal bír az illető. Joggal hihetné azt, hogy ő már minden helyzetből csak jól jöhet ki, ez viszont hatalmas tévedés, amire Christopter Cox is rájött. Legkésőbb akkor, amikor egy másik autó belérohant.
A pár nappal ezelőtt történt szomorú incidensnek ráadásul különös apropója volt. A 250 GTO tulajdonosok ugyanis éppen a modell ötvenedik születésnapját ünnepelték, amin összesen 23 példány, azaz a teljes széria több mint fele vett részt. A 39 darabos sorozatból egy-egy példányt összetörni nehezen megbocsájtható luxus, ami kicsit sem hasonlítható egy új Ferrari porrá zúzásához, már csak értékük miatt sem. A csodaszép 250 GTO egykoron hatezer fontos ára mostanra az egekbe szökött: májusban 35 millió dollárért, azaz több mint nyolcmilliárd forintért cserélt gazdát a Stirling Moss-nak gyártott példány. Csak összehasonlításképp: ennyiből közel száz darabot lehet venni a Ferrari új csúcsmodelljének számító F12 Berlinettából, pedig az sem diszkont árával adja el magát.
Cox-ot mondjuk nemigen lehet hibáztatni, feltéve ha igazak a hírek. Az egyes számú verzió szerint éppen balra kanyarodtak volna egy főútról Blois közelében - útban Le Mans felé -, amikor a mögöttük haladó autó előzésbe kezdett és letarolta a 250 GTO-t. (A kettes változat szerint versenypályán törtek-zúztak, a hármas szerint pedig egyenesen két 250 GTO akadt össze.) A Ferrari ráadásul rendesen összetört, a jól értesültek szerint nem sok maradt az elejéből, ráadásul míg Christopter Cox kisebb zúzódásokkal megúszta, addig vele utazó felesége lábát törte.
Meglehetősen sovány vigasz, hogy az autó - legyen bármennyire is ritka és értékes - korábban sem volt törésmentes. Először még 1976-ban törték meg, ennek nyomait azonban alaposan eltüntették, ráadásul az amerikai üzletember teljesen fel is újíttatta, amikor 2005-ben megvette. Bármibe lefogadhatjuk, hogy most is ez lesz, ahogyan azt is, hogy a szervízszámla végén nagyon sok nulla lesz. A baleset további érdekessége, hogy jelen állás szerint sehol nem lehet róla képet találni, pedig ez még akkor is érdekes lenne, ha közben bizony elmorzsolnánk néhány könnycseppet a világ egyik leggyönyörűbb autójáért.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.