Évekkel ezelőtt történt valamelyik frankfurti autószalon második napján. Az első nap még jó, ilyenkor még képes befogadni az ember a töménytelen újdonságot, felkészül a kora reggeltől késő estig tartó ütemterv percre pontos betartására és a sok-sok kilométer gyaloglásra. A második nap reggelén azonban már érzi, hogy ez kétszer egymás után nem fog menni. Egy ilyen délután találkoztam egy hasonló cipőben járó sorstárssal, aki megsúgta a tuti tippet: Mercedes stand, CL. És tényleg: magadra húzod a Mercedes túrakupéjának hatalmas ajtajait, kizárod a világot és felfedezed az ülést. Abban ugyanis minden benne van, amit ki lehet hozni a műfajból: finom bőrből van, szükség szerint tud hűteni és fűteni, legalább ezer irányban állítható és persze baromi nagy. A masszázsfunkció pedig nem olyan érzést kölcsönöz, mintha ráültél volna egy aranyhörcsögre, hanem olyat, mintha még egy ázsiai lányt is elrejtettek volna a hatalmas fotelben.
Ezért is örültem a hírnek, miszerint a Mercedes küldött egy autóbelsőt egy dél-afrikai formatervezőnek azzal, hogy tervezzen belőle irodabútort. Igaz, az enteriőr sajnos nem a CL-ből, hanem az SL-ből származik, hiszen most az az újdonság. Ennek üléséhez ugyan nem lehet szonettet írni, egyszerűen csak jó és kész. Katie Thompson munkája valahogy mégis inkább csalódást okoz, mint beteljesülést: a legjobban talán a gáz, illetve fékpedálból készült tolltartó, illetve a visszapillantóból lett asztali lámpa tetszik, a többi - így a sebesség-, illetve fordulatszámmérő helyére épített órák - túlságosan is kézenfekvők, még egy laikusnak is.
A legnagyobb bánatom a székkel kapcsolatos. Nem csináltak mást, mint egy klasszikus görgősszék-aljat csavaroztak rá, ami vitathatatlan praktikussága mellett is fájdalmasan egyszerű megoldás. Nem beszélve arról, hogy a benne lévő funkciók - elektromosság híján - nem működnek, így gyakorlatilag egy sima szék lesz, finom bőrrel és jó oldaltartással. Jó kérdés persze, mivel lehetne ezt áthidalni, hiszen a konnektoros széknek már a gondolata is fura, a “lemerült a székem” pedig még annál is inkább.
A kollekció persze csak afféle kísérletezés, de ha valaki az irodában is ragaszkodik autója üléséhez, annak van hová mennie, már ha Ferrarit vezet. A Ferrari irodaszék ugyanis továbbra is kapható, az F430 Scuderia szénszálas üléséért viszont 25 ezer dollárt kell fizetni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.