Most cselekedjen, aki régóta gondolkodik egy Louis Vuitton bőrönd beszerzésén, de eddig mindig lebeszélte magát róla. A régóta rebesgetett európai áremelés ugyanis a nyakunkon van; októberben átlagosan 8 százalékkal drágulnak a Louis Vuitton termékek a kontinensen, erősítette meg a pletykát az LVMH gazdasági igazgatója tegnap. Jean-Jacques Guiony emellett azt is elárulta, hogy nem kell félteni a márkát, ami mondjuk senkinek sem volt újdonság. Az idei első három negyedévben ismét sikerült 22 százalékos forgalomnövekedést produkálni, mi több az óra-ékszer szekció egyenesen 68 százalékkal több pénzt hozott, mint egy évvel ezelőtt.
Több okot is meg lehet nevezni az európai áremelés mögött. Az egyik, hogy csökkenteni akarják az árkülönbségeket az egyes kontinensek között, aminek eredményeképp a kínaiak is többször vásárolnának otthon luxuscikket. Az utóbbi szándék abból is látszik, hogy nemrég Maisont nyitottak Sanghajban, teljesen mellékesen pedig nemrég vágták át a szalagot az első kazahsztáni Louis Vuitton üzlet bejáratán is. A másik rebesgetett ok az euró tartós gyengélkedése. Az igazi válasz azonban az, hogy azért emelnek árat, mert - mint az a fentiekből tökéletesen látszik - megtehetik. A Louis Vuitton mellett más konszerntermékek is drágulni fognak Európában, igaz kisebb mértékben. Az LVMH-hoz tartozó konyakok és pezsgők, így a Moët & Chandon, a Dom Pérignon, a Veuve Clicquot, vagy a Hennessy ára például 2-3 százalékkal nő majd.
Mindezek persze aligha riasztják majd el a törzsközönséget, a konszernnek viszont hasznos pluszbevételt jelentenek. Így kell ezt csinálni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.