Minél több pénzed van, annál kevésbé vagy boldog, feltéve ha kínai milliárdos vagy. Ez derült ki most a Hurun Report friss felméréséből, ahol ezúttal nem csak azt vizsgálták, ki melyik ékszermárkát preferálja, hanem azt is, mennyire boldogok a kínai burzsujok.
A kutatási eredmények láttán persze még nem akarunk örökbefogadni egy kínai milliárdost, a hátköznapi átlagosan 6,6 óra alvás pedig egyenesen irigylésre méltó, noha ők ezt nem egészen így állítják be. Az viszont tényleg szomorú, hogy a férfiak többségénél életének legboldogabb pillanata saját cégéhez köthető, igaz a nők a szerelembe esésüket jelölték meg erre a kérdésre. Utóbbiak átlagosan 37 évesek, a megkérdezettek bő harmada pedig már túl van egy váláson, ami a kínai átlag duplája. A Hurun Report szerint a gazdag kínaiak két, egymástól jól elkülöníthető csoportba tartoznak; egyikük a munkamániás, másikuk pedig az örökifjú életművész alfaj - könnyen belátható, hogy egyik sem a legegészségesebb típus.
Míg a nyugati országok burzsujai többnyire kiszámíthatóak, ennek megfelelően kissé unalmasak, addig a gazdag kínaiak értékrendje, preferenciája és személye is évről évre változik. Így fordulhat elő, hogy golfozás helyett mostanra jobban szeretnek úszni, ritkábban - évi 4,2 helyett csupán 3,4-szer - mennek el nyaralni, az éveken keresztül a népszerűségi lista dobogós helyén lévő Ausztrália pedig idén már a kutyát nem érdekli nyaralásilag. Ebben a tekintetben továbbra is Franciaország áll az első, az Egyesült Államok a második helyen, de Svájc, Nagy-Britannia, Olaszország és Németország (!) is egyre népszerűbb a kínai burzsujoknál.
A Louis Vuitton sikere pedig töretlen. A férfiaknak szánt luxusajándékok közül a franciáké a leginkább preferált márka, amit a listában kissé kakukktojás Apple, majd a Hermés követ. A nőknél ugyan a Chanel áll az első helyen, a Louis Vuitton azonban kevéssel lemaradva a másodikon és a Cartier is felfért a dobogóra.
Helyezés | Férfiak márkapreferenciája | Százalék | Nők márkapreferenciája | Százalék |
1. | Louis Vuitton | 13,9 | Chanel | 15,9 |
2. | Apple | 8,9 | Louis Vuitton | 14,3 |
3. | Hermés | 7,2 | Cartier | 11,1 |
4. | Chanel | 6,7 | Tiffany & Co | 10,6 |
5. | Cartier | 5,6 | Apple | 7,9 |
6. | Gucci | 5,0 | Montblanc | 6,4 |
7. | Montblanc | 4,9 | Gucci | 6,0 |
8. | Dior | 3,9 | Prada | 4,8 |
9. | Burberry | 3,3 | Dior | 3,2 |
10. | Chateau Lafite Rotschild | 3,0 | Burberry | 1,6 |
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.